Ordbruden

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Ordbruden - 17 maj 2013 18:17

jag vill vara kreativ. sådär som jag brukade. som jag kanske fortfarande är. spruta idéer. för plötsligt får jag för mig att jag är vardaglig och tråkig. 


den här våren har jag skrivit och tillsammans med andra väl valda själar satt upp en sjuhelsikes musikal och i och med den dragit in cirka en miljon (ah) kronor till barncancerfonden, startat fotoföretag, börjat fota porträtt, köpt ny superbra kamera och valt att satsa sönder på fotografin. dessutom har jag dansat jazz och balett och undervisat cirka en miljard superfina små barn i dans.


kreativt - ja. men jag har inte skrivit, varken musik, böcker eller alster/kvalster. inte spelat musik på söndagar, inte sjungit på köksgolvet eller kylskåpsdansat. jag sätter inte ens låtar till varje situation som utspelar sig. som jag brukade göra. och jag jämför - jämför precis allt med hur det brukade vara och har så fruktansvärt svårt att få perspektiv på det jag gör och sneglar istället på det jag brukade göra och oroar mig. oroar mig för allt.


för att jag inte orkar, för att jag inte hinner med. för att han kanske inte tycker om mig, för att vi kanske inte kommer ses igen. för att allt ska vara en stor lögn, för att jag ska gå sönder. för att det inte ska bli som jag tänkt mig, för att det inte ska bli mycket bättre än jag tänkt mig. 


 


come on, skinny love - just last a year

 

   

 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards