Ordbruden

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Ordbruden - 25 juni 2013 18:02

Det grämer mig. Att jag i skrivandets stund lagar kvällsmat i ren panik för att hinna äta innan jag ska gå och lägga mig. Ja, klockan är tre minuter över arton, tisdagen den tjugofemte juni tvåtusentretton och jag tävlar redan mot den. För - jag ska jobba imorgon. Börjar klockan 04.00 Går upp 02.50 Det är inte humant. Men det är pengar. Och ganska roligt i ärlighetens namn. Ögonbindel och öronproppar är min räddning. Men det värsta är varken att vara dödshungrig efter en tiopoängare till dag i mina nya hoods eller att sätta klockan på 02.50 (eller, jo, delvis) utan det värsta med den här kvällen är att jag missar premiären av Allsång på Skansen. Ja, du läste rätt. Jag som sett fram emot en normal sommar, bänkad framför TVn på tisdagskvällar för att se den lilla flugbeklädda allsångsledaren och dregla och förbanna att Anton Lundqvist inte är med. Typ så.


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards