Ordbruden

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Ordbruden - 26 juni 2013 19:45

  

det fanns så mycket fint att jag var tvungen att klippa ihop det.

det mesta är lånat från elises tumblr.

någon bild från hudson taylors instagram.

en gjorde jag själv.

med inspiration från en annan.




Och jag skrattade med henne idag. Hon som är så ofantligt glad, som jag, trots att jag bara pratat med två gånger ändå bara måste tycka om. Men någonting jag tidigare inte lagt märke till är ärren på hennes arm. Och jag kommer på mig själv med att betrakta henne och hela hennes väsen med sådan enorm respekt och i något slags lyckorus vill jag visa mina som inte alls är lika spektakulära och dramatiska som hennes men hon hade nog inte sett det så. Jag tror hon hade varit lika glad som jag - att vi tog oss ur allt det där, kom ut på andra sidan och några år senare kan skratta tills jag måste sätta mig på huk för benen viker sig under mig - trots att vi knappt känner varandra.


Och jag är fruktulöst trött efter att ha jobbat ohumana tider på ett jobb jag gillar skarpt så det väger upp och jag är behagligt lycklig. På ett lagom sätt. Förbannar det ordet men ingenting beskriver det bättre just nu. Det enda som saknas nu är du.


Nu ska jag ut i bilen och hämta vapen och ammunition. För att överleva kvällen. Skulle vilja bli rödvinspoetisk men steker kanske pannkakor istället. Kanske diktar jag på annat språk men det överlåter jag åt senare timmar. 


OH - Jag lärde mig ett nytt ord idag! Etikettera. Det är när man fäster prislappsetiketter på packade brödpåsar. Den ni!

(som världens bästa cliff...haaanger)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards