Ordbruden

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Ordbruden - 29 juni 2013 18:18

Ikväll chillar jag med jordgubbar, ost, surdegsbröd och te. Kent, regn och texter. Förhoppningsvis, om jag orkar. Kanske en Wallander på det - fast dem har han ofrivilligt förstört. 


Jag orkar inte så mycket, har inte så mycket att visa. Jobbar timmar som bara går att räkna om man tar till tårna. Men det är så förbannat roligt. Särskilt idag. När jag hittade Emma. Som förstår grejen med Wicked, Mumford & Sons, Hello Saferide, Kent, konsert som måste avslutas med Mannen i den vita hatten, alla musikaler och att man så slavisk måste känna så himla mycket för alltihop hela tiden. 


Nästa vecka har jag några jobbfria dagar. Fyller dem med bio, knasigt folk, häng i min nya stad med Krisitna den fina, mer bio och påskrivning av kontrakt samt möte med hyresvärdar. Snart, snart.


Men ikväll chillar jag med philadeplhiaost, jordgubbar, fotmassage, regn och Kent. Och i samma stund som Hagnesta Hill går igång faller de första dropparna. 


(Och nej, inga bilder är mina men ändå lite på ett sätt. För de får mitt hjärta att krampa)


 


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards