Ordbruden

Alla inlägg under juni 2013

Av Ordbruden - 1 juni 2013 22:28

idéer

drömmar

visioner

en ny bok

om vega


dokumentära bilder från en överexponerad dag i slottsskogen med människor jag levt med dagligen i snart tre år.

och konstnärliga bilder.

med tillhörande låttexter.

som förklarar hur det känns.

när det inte blev som man ville.


jag har paniksolat.

skrivit om hur vega träffar ivar och hans son tiger.

fast jag vet inte om de ska heta liam och neo istället.

och rakat benen och duschat med tvål jag skulle kunna inhalera trots att min hud egentligen kräver äckelolja utan lukt eftersom den är superkänslig.

busat benen och valsat runt i ett linne med bästa färgerna.

tycker mig ana en antydan till solbränna.


foto: erik bengtsson

ringarna under ögonen är inte att leka med

det är så man ser ut efter tre år på gymnasiet 


på måndag ska jag kolla på en lägenhet.

på onsdag tar jag studenten.

på fredag drar vi till mallorca och återhämtar oss.

ja, det är fint nu.

trots det han skrev.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards