Ordbruden

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Ordbruden - 1 juli 2013 15:24

Det är fredag. Fredagen den förste juli, tvåtusentretton. För har man jobbat galna tider större delen av förra veckan och konstant hela helgen och om man är ledig imorgon och i övermorgon och jobbat på morgonen - då är det okej att låtsas att det är fredag. Det handlar inte om vilken etikett du sätter på dagarna, vilken kalender du går efter - det måste väl ändå vara känslan som spelar roll - som bestämmer vilken dag det är?


Och aldrig tidigare i världshistorien har väl en måndag känts som en fredag...


Så det är med fredagskänsla i kroppen som jag och lillebror äter tacos. Om en timme förväntas jag vara snygg och sitta i en bil på väg in till närmaste stad för att ta ett tåg till min framtida stad. Ska möta upp hon där som under de senaste åren flyttat lite in och ut ur mitt hus, ur mitt liv. Som nu bor på rätt sida.

Bio. Och surr. Kanske visar jag henne mina nya hoods, kanske tar vi några bilder.


Får bli långklänning och orangea naglar. Jag har en viss förkärlek till orangea naglar och framförallt allt som matchar dem. Senast var det Fredriks slips på studentdagen:

 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards