Ordbruden

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Ordbruden - 13 juli 2013 21:01

Idag:

Loppis

Fynd

Grill

Släktingar

Bäbismys

Fotosession

Motljus

Kvällssol


Nu:

Hängstol

Stickat

Cider

Skärgårdsdoktorn


 

Av Ordbruden - 13 juli 2013 00:18

Och jag är trött men vaken med värkande fötter som ändå klarat sig relativt bra efter åtta timmar i bageri - klädda i cröna converse. Snyggt men opraktiskt. Men snyggt. Och bekvämt... på sant.


 

  

Vi har haft gäster och ätit grillad sparris och halloumi och druckit cider och suckat över sommaren. Att man kan tända ljus och sitta uta fast det är kväll. Fint.

 

 

Och jag hade bästa second hand-tröjan size awesome och grön klänning med virkad fåll och over knee-strumpor (fast under knee men ändå) och någon verklighetsbefriad rosett endast gjord av nytvättat hår och en stackars liten hårsnodd till övers. Och jag trivs förträffligt bra med en 5D framför ansiktet, förträfflig accessoar det där.

Jag är trött och ciderrusig och ledig imorgon.

Då ska jag lukta på en bäbis.

 


"[...]men ändå legendariskt. Liksom späckhuggare. Heter tydligen Killer whales på engelska, knäppt eftersom de borde heta Sea pandas.. Engelska är fint, jag liksom saknar det. Lyssnar på Mumford & Sons för att kompensera men det är väl bara ett billigt substitut. Som att poppa popcorn när man egentligen vill ha vit choklad och skalade apelsiner. Lite så. Inte för att förakta Mumford and his sons men det blir så himla mycket monolog. De berättar för mig hur det kan kännas men jag får aldrig svara. Och skulle jag svara så finns det ingen som svarar tillbaka. Dialogerna tror jag att jag saknar. Eller vet. [...]"

 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards