Ordbruden

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Ordbruden - 1 augusti 2013 22:06

Jag har två favoritlåtar just nu, därför lyssnar jag bara på dem. På repeat. Oavbrutet i fyra timmar.  


Det råder flyttkaos i mitt rum. Tangentbordet låg begravt under en salig blandning grejer signerade Falkman. I detta nu vilar mina handleder mot en sytrådrulle, förpackningen till mobilskärmplatsen, plåtburkar med rosor på och skrivblock med seriefigurer. Och halva skärmen skyms av lådor med utskrivna bilder och sparade citat.


Jag kan erkänna att jag är stolt ägare till inte mindre än sju (7!!!) Converseskolådor. Damn you - keeper! 
"Det betyder att du äger minst sju par Converseskor!"
"Jag äger nio."

Näst på tur att packas ner är den rosaprickiga servisen jag fick av Leo, Oscar och Anders i artonårspresent. Tänker att det är bäst - ifall nu boysen skulle hälsa på mig och av en händelse insistera på att bjudas på kaffe. Mycket möjligt. Så - allt för husfriden. Eller lägenhetsfriden...

I detta nu letar jag bokmärken på nätet - har inte så det räcker hemma. Har ett fantastiskt projekt på gång - det är mitt bästa hittills. Bestående av: ett runt matbord Terese fraktade hem från en loppis i söndags, en slipmaskin, vit färg, lack och bäst av allt - en herrans massa bokmärken! Du kommer älska det Pia!


 

frågan är hur man packar inför en flytt till England...

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards