Ordbruden

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Ordbruden - 27 augusti 2013 14:21

Damn you - oväntade tillslag av husmoderlighet! Blod, snor och tårar i hela köket. Såhär mycket har jag inte gråtit sedan jag gick igenom säkerhetskontrollen på Heathrow i Maj. (Räknade visst inte in Känn Ingen Sorg men tänker att just det tillfället tillhör en egen kategori...) 

 


Note to self:

Riv inte lök.

Köp Mamma Scans.

Gift dig med någon som kan laga mat och tycker det är kul.


Men mitt hemmafixade köksbord blir i alla fall awesome!

Av Ordbruden - 27 augusti 2013 11:45

Jag har hängt mycket med Darin inatt. Och folket som gick bakom när vi höll varandras händer kollade in våra rumpor. Sen tror jag att jag hånglade med jultomten också. Fast han var klädd i munkkläder och var skallig medan han som var klädd i röd mundering med luva och vitt skägg - han var någonting annat. Men det kan hända att jag hånglade med honom också.


Det var galet. Massa ex och ragg och tidigare hångel hade samlats på en och samma plats och det kan ha varit så att jag avverkade dem, en efter en. Någon lovade att vara hemma igen innan den 26 december. Och sedan var jag på något slags uppstartsläger vid ministranden där jag växte upp. Sjukt mysigt men vi hade konstiga tävlingar och skulle komma fram till hur mycket pengar det fattades för att utrota fattigdomen i länder man inte når med flygplan. Jag har för mig att vi vann.


Och så har jag drömt en del om fjärilsbokmärken. En hel del.

 

Idag har jag en lista att gå igenom och beta av. Fröken Falkman (de sa så på Kung Liljekonvalje av Dungen-filmen igår!!) flyttar på lördag. Stämningsmusik?

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards