Ordbruden

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Ordbruden - 3 oktober 2013 15:18

Och det där med att våldgästas får en helt annan betydelse den där morgonen, tredje oktober. För det ringer på dörren. And I'm still in bed! Och i något konstigt rus öppnar jag dörren iklädd alldeles för lite för det är inget konstigt alls och släpper in den relativt okända (ehm, eller...) hippien i min lägenhet! Sweet!


 

Jag får kommentaren "nejnej, klä inte på dig för min skull" och av någon anledning känns det helt naturligt att sitta i shorts och tshirt och äta frukost med någon jag träffat en gång - i en McDrive (eh, ja).


 

Han klipper ut Lilla Berlin ur Metro eftersom han aldrig känt sig mer träffad i hela sitt liv!


 

Diskuterar bästisar, viktiga och oviktiga saker, några saker och andra saker. Han kokar medtagen pasta och fyller ut med ägg och morot. Lämnar pastan jämte det glutenfria mjölet som vi konstaterar är töntigt eftersom det är bra att ha sin egen pasta hemma hos någon annan...


 

Tills han föreslår att jag ska klippa hans hår och då gör jag det. Dock får jag upprepa "jag får inte klippa flätorna och dreadsen" ett antal gånger innan tygsaxen från IKEA sätts i hans hår.

Och så var det med det - inget konstigt alls...

Trevlig torsdag!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards