Ordbruden

Alla inlägg under april 2013

Av Ordbruden - 26 april 2013 18:51

ikväll invaderas falkmans palats av fina människor. kebab och chill står på agendan.


en av dessa fina människor ringde precis och bad falkman smaka på den nyinköpta kebabsåsen och se om den var tillräckligt god för att få sällskap av en till.


falkman sprang, med fina människan i telefon, ner för trappan, hittade kebabsåsen i kylen, insåg att det satt ett skyddslock på kebabsåsen, krånglade upp detta och smakade.


såsen fick med beröm godkänt.


ytterst nödvändigt inlägg.


det var sol i göteborg idag.





Av Ordbruden - 16 april 2013 21:52

 

A lover of the light

.collarbone and liverspots

.white sheet

.pale skin


bara för att jag inte brukar lägga upp mina bilder här. bara för att jag tycker om dem. bara för att stina gjorde mitt hår det finaste. bara för att jag vill. bara för att det blev bra. bara för att jag saknar någons händer runt min midja. bara för att. bara.

Av Ordbruden - 16 april 2013 13:26

utmattningssymptom. om det finns något som heter så. ingen diagnos. inte än. skall ringa om akuttid imorgon. sa hon. akut. låter som 112. jag vill inte ha narkolepsi. och inte cancer. järnbrist eller pollenallergi går bra.


men mamma sa att det är fint väder ute. och eftersom jag inte orkar sitta upp längre stunder skall jag bädda in mig i filtar och sätta håkan och stenström i öronen och lägga mig på altanen. ladda vinterblek kropp med solljus och vår.


det börjar lösa sig. fick ett jobb och ett till. kunde välja. fler intervjuer på fredag och nästa. och tanken på att leva i en resväska känns inte jobbig. förjävla lockande rentav.


för han är fin. finaste. så jag åker igen. om mindre än fyra veckor. undrar om han möter mig så vi kan göra den där töntiga "springa mot varandra i slowmotion" - grejen. för att vi kan, antar jag.


så jag måste bli frisk nu. inte narkolepsi. inte cancer. järnbrist eller pollenallergi går bra. det kan man bota.


och bilderna är inte mina. men det känns så.  


Av Ordbruden - 10 april 2013 13:23

svensk film levererar. igen. såg bitchkram i morse. utan förhoppningar. vad kan jag säga. trovärdiga karaktärer, breathtaking photos, solreflexer, överexponerade vyer, fin musik och med finaste adam lundgren.


sparade massa fina screenshots i något rus där, invirad i täcket under ljusslingan.


   


sedan spelade jag in en scen till the story of my life. en slags monologdialog. utan att trycka på rec.


Av Ordbruden - 8 april 2013 18:12

det är nästan pinsamt hur lycklig och cheesy man kan vara.

jag har varit i england.

det har regnat.

en dag sken solen.

ett tag ville vi åka hem.

dagen efter hittade jag en anledning att inte vilja åka hem.

och en att åka tillbaka.


mina läppar är lite ömma och mitt hår trassligt..

det finns ett pirr i min mage och ett bubbel när jag berättar.

jag trodde inte på sånt.

men sånt trodde visst på mig.


fröken/följeponny/hästens riddare

 

 

uppdate: jag bokade precis håkans nya platta. signerad.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards