Ordbruden

Alla inlägg under mars 2013

Av Ordbruden - 24 mars 2013 14:51

soijfa (som inte ska med till england) kom förbi på sin lilla cykel. min väska är nästan för tung. nu har vi fest. avskedsfest eller nåt...


 

för fasen - jag åker snart!

Av Ordbruden - 24 mars 2013 11:11

om någon trogen liten läsare i någon avlägsen del av långa landet falukorv missat att jag skall till england idag kommer här en sista chans att ta del av denna information.


jag har varit i england en gång förut. för väldigt exakt två år sedan drog vi till london och hade det bäst. vi åt glass, gick i klänning, solade i hyde park och åt mat i solen. bildbevis:



och den här gången:


not so much...   

Av Ordbruden - 23 mars 2013 20:14

han som skriver manus till mina drömmar slog på stort - igen. han är jäkligt kreativ den där...


inatt blev jag inlåst i vårt garage tillsammans med några andra. typ som big brother fast tanken var att den som blev kvar sist skulle avrättas. alla var klädda i vita skjortor och upptäcktes man utan den kunde man också bli dödad. och eftersom jag är som jag är så blev jag självklart kär i en fångvaktare och tog av uppenbara skäl av mig skjortan under en tid... och klart som fan tänkte de andra vakterna komma in och kolla oss precis när jag låg där utan kläder och hånglade som bäst. tack liksom, mitt lättantändliga hjärta. jag hann dock inte ut innan jag vaknade - tänk hur det annars hade kunnat gå.

 

potentiella outfits för resan. förutom det gula linnet. för det tvättade jag tillsammans med mina lila jeans.

vi kan ju säga att det inte är lika snyggt längre.

 

/borde sluta göra collage och börja packa

Av Ordbruden - 23 mars 2013 14:11

hästens riddare lämnade in en poesiengelskainlämning med en punkt framför varje rubrik. han sa han blivit inspirerad av en tjej. jag tror hon är jag.


har sökt elva fotojobb och en fotoskola idag. haft tre prov, ett seminarie och inlämningar den här veckan. min bror är och har varit jättesjuk. har survat och fixat som fan. är dödstrött. känner mig som en överkörd kampsportshund som givit sig fan på orka bita ihjäl den sista kaninen.


nu går jag ut andas en stund. sedan skall jag packa. imorgon åker jag till england. har enorma förhoppningar. tror ändå att dessa kommer införlivas. det blir vad man gör det till - förbannade klyscha.


lyssnar på engelsk pubmusik. för det är finast så.

 

 

Av Ordbruden - 23 mars 2013 12:50





imponerats av erik/ätit frukost i fotohuset/printat en miljard bilder/blivit kär i sofiamandabilden/gått på konsert på en bar på andra långgatan/trotsat min egen volym och försökt få plats i en kartong mitt i natten efter konserten/delat madrass/snyggat mig med blommiga ben


/bra vecka 





Av Ordbruden - 20 mars 2013 19:39

Hon kallar mig modig. Läraren. Hon som ofta yrkar på att vi alla skall läsa stadsvetenskap på högskolenivå och jobba i riksdagen. Hon säger att jag är modig. Modig som vågar satsa på fotografi, skrivande och teater. Som vågar drömma och tro på en framtid som fotograf, skribent, författare och musikalartist. Hennes ord väger tungt denna onsdagseftermiddag. Ord av guld.


Vi har utvecklingssamtal tillsammans Maja och jag. Hon min finaste. Och läraren som kallar mig modig låter oss berätta om varandra istället för om oss själva. Nyttigt som fan och träffande. Det slår oss alla tre att vi vet så ofantligt mycket om varandra. Att vi är lika lika som vi är olika. Motpoler, kallar läraren oss. Lika fast varandras motsatser. Och vi får skriva om vår framtid som om vi vore den andra och andra lärare kommer in och stör och strör beröm över oss. Guldelever. Och jag kramar Maja länge innan vi går därifrån - så jäkla lycklig att hon är min och att vi är vi och för att vi är så in i helvetes jävla bra.


Och jag berättar för honom hur det känns när vi är. Som att springa ett mentalt och själsligt maraton utan att bli svettig. Så intensivt och så mycket känna. Jag fullkomligt älskar det och hans ansiktsuttryck när jag berättar det. Sen slåss vi. Lite sådär som vi alltid gör och turas om att ropa "tyck om mig!!" tills vi trillar i en hög på golvet. Jag övar på att inte bry mig om min haka och så säger vi fina saker.


Och inte för att vara sån men jag är tamejfan världens bästa storasyster. Min lillebror är supersjuk så jag ställer in alla kvällens planer. Ringer mormor, ringer sjukvårdsupplysningen. Kokar te, köper godis och gör mackor. Har prov imorgon och supermassa att göra innan söndag men vissa saker går före - så är det bara.


Så ikväll känner jag mig bäst. Fan ta psykologiprov och klädhögar på golvet. Hästens riddare kommer hit imorgon. Han kan få styra upp allt.

 

Obetingad bild. Det är kallt som fan. Längtar efter vår. Tycker om E, K, M. 

Av Ordbruden - 17 mars 2013 20:54

ibland funderar jag på att byta intresse. typ spela tennis istället för att fotografera. liksom, mitt nuvarande intresse hänger på att hårddiskarna inte kraschar. säkert not so much.


jag känner helt sjukligt mycket för typ allting. impulsivt och enormt. kollar ponnyakuten och vill flytta till skåne. kollar världscuphoppningen och vill skaffa hästintresserade barn och lukta på sågspån och läder. lyssnar på håkan och vill skriva en låt. ser ett klipp från stockholm och vill flytta dit. får kommentaren "...om du lovar att se till så du står på fler teater-scener i framtiden" och söker jobb som skådespelare. ser en bild av bill skarsgård och vill hångla. ser musikvideon till try och vill träna som fan för att få exakt likadana magmuskler. läser grodprinsbloggen och vill flytta till london. ser alicia vikander, zoey deschanel och katy perry och vill ändra utseende. kollar filmer med rachel mcadams och vill söka filmroller. bläddrar i funkishuskataloger och vill gifta mig med en rik kostymsnubbe, skaffa massa små grymma barn och leva allmänt housewife-liv. åker till göteborg och vill aldrig åka därifrån. tänker på sommaren och vill sitta ute i natten, lukta på gräsmatta, grilla majs och skratta hysteriskt.


imorgon ska jag ha frukostdejt i det åttakantiga huset med hästens riddare. vi skall vältra oss i högpassfilter, matta papper, kalibrerade skärmar, utskriftsprofiler, bildspråk, 4:3-format och varandra. arbetsprover skall skrivas ut och skickas in.


snart åker vi till england.

Av Ordbruden - 17 mars 2013 10:44

jag har stått nästan naken i en studio framför en fotograf och publik. skrattat hysteriskt, hört att jag är söt, känt mig våldsamt snygg, lyssnat på det kommer aldrig va över för mig, rytit som ett lejon, blivit jämförd med en femtioårig skådespelerska, varit lycklig, fått andra att skratta, blivit snygg på bild, sminkat mig som ett monster, klippt sönder ett par jeans och skaffat facebook.


I'm on fire!


jag drömmer nästan jämt. om otroliga saker. minns bara fragment av nattens händelser.

vill minnas att jag låtsades svimma framför någon jag hånglat med.

resten är såna där som flyter iväg så fort jag försöker greppa och sätta ord på dem.


annars söker jag fotografjobb och pillar med hemsidor.

det känns hoppfullt och jag känner mig snygg. jag menar - kolla här:


 
    

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards