Ordbruden

Alla inlägg under juni 2014

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:52

No 90 Kleist - till er tjänst

No 90 Kleist men bara så ni vet - jag kommer rymma härifrån 



Börjar någon slags tolkning på vad som senare kommer att bli startskottet på Glöm inte bort mig-serien. Fotar Terese med pappersblommor fastklistrade i ansiktet - precis som Prinsessan Lena.


 

En kväll får jag ett runt secondhandbord jag önskat mig och vi startar projekt Alfhild. Slipar och målar. Och klipper ut cirka en miljard bokmärken. Känner något slags fullkomligt lugn nä jag får stå i målarpants med pensel och I'm into you och Everywhere blandade på repeat.




 

Vi åker till Marstrand och uppe på Carlstens fästning ser vi no 90 Kleist och blir om möjligt ännu mer förälskade i Stefan Andersson och historien. Kleist ger mig sitt visitkort och såhär i efterhand inser jag att det är starten på allt som kommit i och med det utbytet. Pippi är galen och jag träffar Gunnar för första gången. Det var liksom där allt började.




   

Cassandra och jag craschar skolstarten för de nya ettorna med tips och fika. Lärarna är finast och säger precis rätt saker när vi sitter ner efteråt.



Jag drömmer konstigt och hoppas på höst. Packar mitt liv i kartonger och längtar bort och till. Står inte ut mer än exakt den tid som är kvar. Sitter tätt intill Hanna och Elin i soffan och skrattar åt träffande beskrivningar och gråter när de åker hem.

Jag är utmattad och trött, hänger på vårdcentralen och letar efter leukemi. Det har jag inte och egentligen vet jag nog hela tiden att det inte är det - jag är bara trött. 

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:35

För att jag är livrädd

För att jag inte skrivit på så länge

För att Maja fortfarande längtar

 


Jag jobbar med ångest liksom så ofta i juli, är besatt av allt som är orange och låtsas att det är fredag när det egentligen är måndag. Deklarerar detta högt och förvirrar cevila.

Fotograferar två bröllop, hänger med min fd fotolärare, Terese och pendlar mellan att planera mitt eget bröllop och min egen begravning. 


Cutebjörn föds och jag introducerar Ordbruden.

 

 


Hänger i Göteborg, ser Känn ingen sorg och greppar hennes hand hårt under Nu kan du få mig så lätt. Jag gråter hjärtat ur led till den grad att vi måste sitta kvar långt efter att eftertexterna slutat rulla och det är vackert och lite bisarrt och pinsamt och jag skämtar, med snor i halva ansiktet att jag påminner om ett Justin Bieber-fan och jag säger ingenting på jättelänge och vill inte prata om det.


När vi går förbi uteserveringarna i sommarnatten ser folk på livefotboll och det klibbar under skorna när vi går avenyn fram. Tar hoppbilder nere vid Lilla bommen och jag glömmer mitt halsband där.



 

Jag åker till Hönö de dagar jag är ledig och dricker bag in box-vin i en kylväska ur plastglas och två störda ungar vägrar att lämna vår husvagn. 



 

Vi får träffa Cutebjörn och jag går på min första loppis. Fyndar saker till lägenheten och drar ut en ljusslinga och en madrass och så sitter vi på taket en natt och pratar om rädslan att bli lik någon och hon är livrädd för fladdermössen som flyger ovan oss.


Jag tar med henne till stranden där jag växte upp som ligger mitt emellan farmor och min första bästis dit många inte hittar.



 

Jag hänger med Kristina, rockar second-hand, pratar om vad hon trodde men inte vågade fråga som visar sig vara sant och så börjar det regna. Jag skriver på mitt allra första lägenhetskontrakt och så är lägenheten min. Ett tag. Jag är bubblig och det blir min första instagram-bild. Jag firar med Leo under ett gult paraply och ser på Dispicible me 2. 

Tidigare månad - Senare månad

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards