Ordbruden

Alla inlägg under november 2011

Av Ordbruden - 27 november 2011 18:38

2011-11-26


Dagen började med adventsstädning av rummet, Maja kom och fotosession följde.

Sedan fix inför dans, dansrep och föreställning.

Spex med fina människor och mer dans och upplyftande samtal emellan detta.


Sedan till kvällens höjdpunkt - firandet av Leopoldos födelsedag - wiiiiiie.


Det regnade och vi träffade sjuhelsikes mycket folk på ICA, det är där alla hänger, såklart ;)


alla blöta kläder hängdes in i välstädad tvättstuga och förkläden klädde oss.

såklart ;)


   

erik skvätte vatten - erik demonstrerade en riktig kock med glögg och putmage - erik samtalade med flickvän.

amanda störde erik - amanda spexade med leo.


 

leo antog en multi-task-utmaning: att det faktiskt går att baka och laga mat samtidigt.

heyyeah!

älskar han trycker in en gurkbit i käften på erik, man ser det bara om man ser efter... make sense?

och så tyckte väl någon att det var kul att smeta chokladsmet på, ja, eller hur.


yeah, vi fick smått panik när erik fick för sig att hälla rödlök i köttfärsen.. tror att grabben blandade ihop tacos med köttfärssås.. något fel hade han i alla fall.


jag höll ett tårdrypande tal - vi sjöng och spelade fint - jag fick spela gitarr... jag var rätt sopig så vi kopplade in synten istället och vips så hade vi ett band. bas, gitarr och synt - ett vinnande koncept!


vi spelade och sjöng ur 112 sånger - winnerbäck - tills min röst försvann - bokstavligt talat - hahaha.

"är konserten slut nu?"

"amanda är definitivt slut i alla fall!"


 

så vi sjappade ut i badtunnan istället.

ja mathilda, det regnade.

nej, jag hade inget paraply.

(för att jag inte ville bli blöt, eller?)

men fasligt kul varre!

hett också, såklart ;)


kvällen avslutades med finfin kladdkaka och glass.


åh, fina, bästaste boys!

Av Ordbruden - 27 november 2011 18:36

bästa någon någonsin konstaterat.


 


behöver nog inte förklara riktigt...

gah, jag älskar att vi är så udda!^^,

haha, vilket bloggmaterial du gav mig sen då!

Av Ordbruden - 27 november 2011 17:30

vi har allt.

precis allt vi behöver och mycket mer.

vi har så mycket att vi inte ens vet vad vi skall önska oss i julklapp.

än mindre vad vi skall köpa till andra.


det här är det bästa jag sett på länge.

att kunna ge någonting våra vänner inte behöver -

men som är livsavgörande för andra.


 

klicka på bilden för att komma till hemsidan!


hade jag vart rik eller haft eget företag eller pengar över i övrigt -

skulle jag utan tvekan köpa några vattenpumpar, bebis- och barnmorskepaket...

nu skall jag klicka hem några skolpaket och lite högenergimjölk.

gör så du också!


Av Ordbruden - 24 november 2011 20:05

"Om jag vore en psykolog hade jag velat analysera Amanda.

Hon har inte bara tre dimensioner, det finns ett djup..."

Jag minns inte precis vad han sa, men jävligt vackert var det.


   

Typ nu.


 

Word.


 

Det är vad jag är.


 

Aldrig utan hjärta.




Remember you, remember me
Hurt the first, the last, between

Av Ordbruden - 21 november 2011 18:01

 


.så känns det som att världen skulle rasa

om du glömde mig

Av Ordbruden - 21 november 2011 17:40

Mamma, det finns risk för att skolan eller kuratorn ringer dig och frågar varför jag är så mörk. Mina berättelser som vi tvingas skriva på spanskalektionerna handlar nämligen alltid om att någon dör. Ibland blir någon överkörd, sist hängde några barn upp sin vaniljsockerknarkande mamma i en takbjälke.

Jag vill bara att du skall veta att det inte är någonting allvarligt, berättelserna får bara en mer spännande touch när de har den utgången, inget att oroa sig för.


Och vad skall jag säga då? Sådan har du alltid varit.

Så löd hennes svar.

Av Ordbruden - 21 november 2011 17:35

 


Sjukligt trångt men jag har för mig att vi hade rätt mysigt just då.

Och ja, jag kommer också på massa roliga ordvitsar.

Inte bättre att vi blev en till efter det att bilden togs.

Och det där jävla hjärtat som slog för dig som du påpekade och vad gjorde du sen.


Rensar bilder, därför en ganska random bild.

Eftersom att ingenting stämmer längre.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards