Ordbruden

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Ordbruden - 16 november 2011 18:29

Satt och berättade att jag igår kollade upp några musikalskolor jag skulle vilja gå efter gymnasiet.

Berättade också att det kändes hopplöst när jag såg vad det kostade per läsår.

Och att det inte var någon idé att låna pengar till en utbildning till ett yrke som jag ändå aldrig kommer kunna försörja mig på.

Rörd blev jag av min mammas kommentar angående detta:


"Säg aldrig att det inte går, då smäller jag till dig!"

Det är kärlek det!


Och att hon har köpt pepparkakor och julmust till mig - eftersom allt känns hopplöst just nu.

Och för att jag höll på att gråta när vi inte hade någon gurka hemma.

Ja, det är lite tungt nu.


 


Av Ordbruden - 16 november 2011 09:30

jag älskar långa mornar då jag kan hinka te, fota frost och läsa gamla inlägg.

jag var fruktansvärt udda för två år sedan: "mjölk är livet, köp en ko".

jag var desto djupare och mer sårbar för ett år sedan: "snart kommer verkligheten och knackar på dörren".

men hey, det är fortfarande jag. även om jag för allt i världen hade velat utrota förra höstens smärta men aldrig att jag vill byta med dig - sextonåriga jag.


men stark, det blev jag.

vilket kan vara en fördel - i motvind.

men en nackdel - i medvind.

och ibland är jag stark för länge och då behöver jag få vara liten och sova i någon annans knä eller gråta på pendeln hem.

och så kommer det nog att vara ett tag framöver.


     

Av Ordbruden - 16 november 2011 09:15

Lovisa och jag pratade bröllop en hel kväll.

Vi skickade inspirationsbilder, planerade och drömde oss bort.

Någon gång för två år sedan var det, minns inte exakt när.


Så galet mysigt var det.

Ohja, otrolig tjejstämpel på det där.

Men hey, det bjuder jag på.


 

Av Ordbruden - 16 november 2011 09:00

som rubriken - jodå, gillar lärare som smsar kvällen innan och säger att de är sjuka - första lektionen inställd alltså.

tackar för den sovmorgonen.


slänger upp en ny kategori här om några minuter, "jag minns när".

gillar anekdoter, både att höra andras och att skriva om själv.

passande.


hepphepp.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards