Ordbruden

Alla inlägg under april 2012

Av Ordbruden - 29 april 2012 18:30

Kent vrålar ur stereon. Körkort, solsken. Vägen kantad av Kellygrönt gräs och stora, fina hus med äppelträd och planteringar. Hästar och blomlådor.Fri väg, sjunger högt. Foten på gasen - fasen vad fint det är att leva!


Nä, att vara arton känns inte som att vara sjutton. För det är nu det börjar. Med körkort och jazzklubb. Tända ljus och Winnerbäck på altanen. Livet är fint, bra fint.


-


Någonting annat som är förbenat fint, någon som är fin - är Farmor. Älskade farmor har jag hängt hos hela eftermiddagen. Inte planerat, men ack så fint!


Nu skall jag bli klar - komma över. Välj själv.

Av Ordbruden - 28 april 2012 12:16

Vaknade klockan nio med en låtfras i huvudet - plötsligt händer det! Tog ett språng ur sängen, störtade ner för trappan, spelade in frasen med morgonwhiskyröst i telefonen och skrev ner det jag kom på. Sedan ett stående längdhopp in till piano för att sätta ackord till. Blondin tassade ner för trappan och placerade sig i soffan bakom, frågade vad som hände...

Saturday, oh, beautiful day!


Vi förflyttade oss ut på altanen, blondin och jag. Sov under täcken på trädäcket. Räknade ut hur många vi bör uppvakta på den stundande studenten - blev sexsiffrigt... Eller?

Ringde samtal - fick bild - skickade bild. Hälsade. Upptäckte två rådjur på åkern - fint att bo på landet. Hann hämta kameran, fina liv!

 

"Antingen är bänken mjukare än altanen... eller så har mina höfter blivit tjockare sen jag reste mig upp."


Nu har vi ätit finfin lyxfrukost och blondin har läst prolog och preview av min bok. Har hållit henne på halster, eftersom hennes åsikt alltid räknats lite mer i just fallet med boken...


Uppdate, hon gillar den. Skarpt.

Av Ordbruden - 27 april 2012 21:10

Ey, inte bara Moas unge som kommer heta Jesus!


 

Av Ordbruden - 27 april 2012 21:03

Maja kan rapa hela alfabetet.... Hon har dock inte så bra koll på ordningen... Sofia hjälper henne... Men ändå - HON KAN RAPA HELA ALFABETET! SÅ JÄVLA BRA! :D :D


"Hmm, tror ni att killar tror att vi gör sånt här?"

-

Av Ordbruden - 27 april 2012 19:54

Tjoho!

Tjejerna och jag har samlat vuxenpoäng, strögat i bil, handlat mat tillsammans med resten av västsverige, hämtat ut körkort och tavla, levererat tavla, strögat lite till, hittat lämpliga parkeringsplatser, skrattat och ohej vad vi skrattat!


Nu är min handplockade minifamilj hemkommen till mitt finfina hem. Har precis vart ute och tänt grillen - grillmästare hej!

 


Majs och Galinda köpte donuts. Maja förklarade hur det stavas: "Donuts, du vet, do nuts...." Ganska bra tror jag allt!

 

Ikväll skall vi njuta av varandras sällskap, fula oss, rensa garderob, skratta och dänga vedträn i mörkret om det behövs - me like!


Terese:"Vet du vad som anfaller frukten när den blir brun?"

Amanda:"Hmm... monster?"


Och med det säger vi -

på återseende. Mina damer och herrar,

det här är bara början!

-

Av Ordbruden - 27 april 2012 07:04

Nej, jag är inte död. Men Fröken har haft mycket annat att tänka på.

Pass opp, ursäktande lista:

- Skrivit körkortsteori (ingen massage alltså, hehe)

- Tagit körkort

- Kört runt som en liten vilde

- Köpt nya Kent-skivan

- Fikat i diverse olika hem

- Vart på fotoresa

- Gått barfota på gammalt rostigt järnvägsspår - för konsten

- Tvingat ner Erik i en bäck, eller liknande vattendrag

- Slängt mig i  lerig mossa för att få rätt perspektiv på bilderna


Ikväll är inget undantag, finfina människor kommer hit. Tjoho!

-

Av Ordbruden - 23 april 2012 11:35

Tjoho! Bloggar från lånad dator i en stad där jag gått i skolan.. I en hel vecka - icke att förakta!

Är bortskämd med massage - man får utnyttja sina kompiskretsar...


Mitt näst största problem är hur jag skall komma hem - bussar är så dryga!


Och mitt största problem och någonting jag alltid stör mig på är att MER-flaskorna är så JÄVLA osmarta! Jag menar, hur fasen skall man dricka ur dem? Köra in hela i käften och se efterbliven ut eller sätta öppningen mot underläppen och på så sätt spilla och få MER, ofrivilligt på överläppen...

JAG VET - DET ÄR SERIÖS PROBLEM JAG TAMPAS MED!


Nu skall vi se om man kan ha bröstmjölk till havregrynsgröt i ett skolarbete - hepphepp!


Pass opp - bra låt:

Aqua – Cartoon Heroes - Radio Edit

JAHOOOO!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards