Ordbruden

Alla inlägg under maj 2012

Av Ordbruden - 31 maj 2012 19:20




Jag har genom tiderna sparkat in Oscar i ett kylskåp och halvt massakrerat Eriks hand,

allt för att jag är så förbenat kittlig!

Kan inte räkna de panikutbrott jag fått... Jag hatar när folk kittlas!

Men så, nu är det inte mitt problem om någon skadas längre. Sådetså.

Broder skickade denna bild - så rätt.

Av Ordbruden - 31 maj 2012 11:08


The Killers it is. At the moment. Särskilt den låten. Sedan har jag ju alltid varit en sucker för covers. Blev lite lycklig i själen när jag hittade den här. Sinnesdrabbat bra.

Tänker hitta passande bilder och sätta texten till. Sådär som jag brukar när jag blir kär i låtar. Sådetså.

Av Ordbruden - 30 maj 2012 19:37

Ringde Erik tidigare idag som berättade att min nya kameraväska stod i lärarrummet. Maja min följeponny och jag hoppade dit och redan från början kände jag att någonting inte stod riktigt rätt till - väskan var för tung! Och döm av min förvåning (nåja) när jag öppnade väskan och i den hittade *trumvirvel* en brödrost! Haha, ja! En röd brödrost och en halv novell på små färgglada papper, fyndigt ihopsatta med ett litet rep (vad annars?), från mina två favoritkillar Erik och Lillebror. Så. Himla. Najs! En försenad, haha, födelsedagspresent. Men vad säger man, bättre sent än aldrig?


Men bäst av allt är nog ändå att det står PRINCESS på sidan. Så fint att jag dör lite. I huvudet hör jag orden "nej, gör inte det." Haha. Ungefär som att han igår sa vad mina ögon tänkte. Lagom oseriöst och fint sådär.


 

Känns som att jag omgående kan flytta hemifrån nu! Allt man behöver lär ju vara en röd PrinsessaBrödrost - mm mm mm!


Jag har en betydligt bättre dag idag än igår. Vilket märks. Men fick ändå kommentaren, "du kan ändå skriva jäkligt bra saker trots att du är arg på allt." - fint det också. Mycket fint idag. Fin dag.


Ikväll ska jag med gott samvete titta på Greys Anatomy. Sådetså.



Av Ordbruden - 30 maj 2012 18:48

En vacker dag blir ingenting som förr, tänkte vi, satte oss i bilen och åkte iväg. Köpte fika och hade picknick. Gick genom högt gräs och en kohage. Satt på en pikachufilt och åt ekologiska digestivekex och drack ekologisk juice. Såklart. Vid en å. Pratade om bra saker.

Mycket bra saker.

 

Tror det är sådana där spontana saker som gör livet lite mer uthärdligt. Eller vad fasen, vem försöker jag lura - det är de som gör det värt, så jävla värt.


Nu skall jag fortsätta fråga min hjärna. Perfekt beskrivning av en analys.

Av Ordbruden - 29 maj 2012 20:58


Sitter här och det känns som att min själ slitits itu. Så. Himla. Vackert. Så. Jävla. Orättvist.

Så jag stödjer Juliaresan och ärligt talat, det tycker jag du också ska göra. För det är det minsta vi kan göra i denna orättvisa misär vi kallar värld. Länk till insamlingen.

Av Ordbruden - 29 maj 2012 17:48

 

unplugged. för dig.


det är en sådan period just nu. en låg. när ingenting känns roligt. allt blir förknippat med stress och ångest. och nedvärderingar. vill inte sjunga - eftersom andra sjunger bättre. vill inte fota - eftersom andra fotar bättre. orkar inte ta tag i alla arbeten - för att jag vet att jag måste. vill inte ta tag i saker jag egentligen inte vill ändra på. så jag är låg. idag värre än på länge. det bara blev så. började väl tänka. hinner inte ikapp. vill prestera. presterar. men ligger utslagen på gräsmattan i slutet av dagen. orkar inte hålla uppe någon slags image att jag är obrutbar, att jag orkar ständigt. med hela hjärtat, i allt jag gör. det fungerar inte så. och just nu är jag jävligt låg. ser misstag i allt jag gör. uppmuntrande kommentarer och beröm rinner av mig som vatten på en gräsand. jag är låg. jävligt låg.


läser engelska artiklar om samkönade äktenskap. skall skriva en text om detta. tycker man skall låta folk älska varandra. ge fan i vad andra gör. låta de lyckliga själar som faktiskt hittat kärleken få göra som de vill. gifta sig, självklart. som vilken annan som helst. det borde inte ens diskuteras. det skall bara vara så.


förlåt om jag är bitter och cynisk, men du vet hur det kan vara. körde en unplugged version av mig själv idag. påklädd men naken. ganska diskret. osminkad. ärlig och naken. ändå. sårbar. känslomässigt sårbar. one f us is gonna die young.


och jag orkar inte. inte idag. för idag är jag låg. vi gör ett nytt försök imorgon.

Av Ordbruden - 27 maj 2012 15:58

Nyss hemkommen från helg med finfina brudar. Kött, nakenbad, dans, eufori, skratt, foto, hopp, film och eurovision är några av de saker vi sysselsatte oss med. Fem av fem köttben, skulle man kunna säga. Vi hade alltså köttkväll, mer om det i ett senare inlägg. Då utlovas även en orgie av bilder. Hehe.


Men först, mat! Tacos it is!


 

Övervägde ett tag att ta en färgglad grönsaksbild och lägga in istället för att visa men what the hell, såhär blir bra det med!


Kanske får det bli soffhäng nu. Med töntig twilight-film eller liknande. Ja, jag tycker jag är värd det nu. Hehe.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards