Ordbruden

Alla inlägg under februari 2012

Av Ordbruden - 29 februari 2012 21:42

 

-

Av Ordbruden - 29 februari 2012 20:44

 

Av Ordbruden - 29 februari 2012 20:14

Låt mig gå i bitar - jag har gjort något så dåligt igen
Låt mig ha ont - låt mig skrika färdigt tills bröstkorgen blir tom...
Låt mig spricka sönder - det har jag verkligen förtjänat
Hallå, hallå
Låt mig vara dum - det blir din tur om en liten stund


   

    Kent – Stenbrott


Det var en sån där dag idag.

En sån där då allt känns hopplöst och fel.

Då det värker och bränner på samma gång.

Orkade inte vara second best. Var för bräcklig.

Hälen är av Akillessorten.

Så jag åkte hem. Åkte buss. Såg ut genom ett skitit fönster och lyssnade på Kent.

Måste få ha sådana dagar.

Hoppade av bussen flera hållplatser för tidigt och gick min favoritväg hem.

Sol sken och Kent sjöng.

Fint.

Av Ordbruden - 29 februari 2012 19:47

Har en förkärlek till denna dryck.

Inte för att jag tycker om bubbelvatten något nämnvärt, nej.

Mer för att den gör mig bubblig. Euforisk.

Särskilt efter mörkrets inbrott.

Gärna utomhus.

Det var så det började - sommaren 09.


 

Ny smak.

Var tvungen att testa.

Den var inge vidare.


Men jag gillar att staketet speglar sig i flaskan på sista bilden.

Lite awesome.

Av Ordbruden - 28 februari 2012 21:45

Dagen var överexponerad.

"Är du kvar vid två? Möt mig på stationen så har vi picknick på trappan vid lilla torget."

Sagt och gjort. Leo mötte upp mig stationen, vi köpte mat, träffade Rebecka, bjöd med henne på vår picknick och slog oss ner i vårsolen. TJOHO!


 


På kvällen möte fina Lina upp mig. Handlade. Cyklade. Blev inte påkörda av en bil. Lagade mat. Pratade. Pratade. Pratade. Fnissade. Var tjejiga. Åt mat. Pratade. Drack te.

Gillas skarpt!

Av Ordbruden - 27 februari 2012 16:18

 


Finns inte plats för några tårar nu när hans och hennes mark har blivit till en öken
Ingen lek att vara fröken - hennes kram har blivit en spark mot alla stela tysta dårar

Hon åker in till stan ibland och irrar runt där som ett fån
Fast han säkert redan flyttat där ifrån

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards