Ordbruden

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ordbruden - 31 augusti 2011 13:24

Ohyeah, geek.

 

Av Ordbruden - 31 augusti 2011 09:11

Jovars, man får ju utnyttja sina vänner som har facebook...

Dock inte offeciellt, tänk på det!

Men ändå, besvikna blev vi ju inte direkt ;)


  Vi fick dessutom igång det bärbara internetet, ger Sofia all cred för detta...


"Det finns inga dåliga bilder,

det finns bara de som blir lite bättre"

Sagt av denne store härskaren. Mohaha

Av Ordbruden - 30 augusti 2011 20:12

Jag har bara töntig beslutsångest och allt är fullt och luktar svett och tjock och gah (gammalt, internt skämt).


Säg bara hur det skall vara:

    Sen kommer jag ändå göra om.

Men det är sånt man får ta.

Nej nu skall jag duscha.

Och dricka te.

Av Ordbruden - 30 augusti 2011 19:19

Moder och jag har vart ute och gått i en timma.

Duktiga vi.

Kände att det behövdes för att komma igång efter min, ehm, powernap på sådär två timmar...

Jaja, man kan inte lyckas med allt.


Nu skall jag knalla upp i duschen, låter spexigt, det vet jag att ni tycker.

Har skickat in lite bilder till tidningen, en kul hobby jag har där tycker jag ;)

SOM GER UTDELNING, mohahahhaa.

Åh, vad jag skall lyckas, du skall få se.


  Har glömt er visa senaste bilden som var med.

Extremt synd att den är i svartvit, det klagade fotoläraren på också.

Men artikeln hänger på väggen i fotohuset.

Jo då, alla bilder jag har med hängs upp ;)


Förminskap och copyrightad, men tja, ni fattar grejen. 

Av Ordbruden - 30 augusti 2011 18:47

  Vi vet att ni drömmer om oss och våra långa busshakor.

Av Ordbruden - 29 augusti 2011 21:18

Var med min kusin igår eftermiddags.

Finaste hästen som funnits med sedan jag var fem,

finns snart inte mer.


  Men vädret var på vår sida och Bally Money och Karrär på bra humör.

Och många fina bilder fick jag.

Åh, kärlek på dem.

Av Ordbruden - 29 augusti 2011 18:14

Utanför fönstret blåser sensommarvinden, griper tag i solroserna som böjer sig under dess makt.

Björkarna rasslar, tar med sig drömmar om sommaren.

Hösten är här.

Och jag gillar det.


Vid köksbordet sitter jag, skriver.

Lyssnar på Cecilia Forss's sommarprogram.

Inser att det var längesedan jag lyssnade på ett.

Som jag brukade älska dem.


  Nu skall jag ladda ner sommarprogram att gotta mig i hela hösten.

Redigera bilder skall jag också göra, kanske skriva min bok.

Av Ordbruden - 29 augusti 2011 16:31

Känner att mina rubriker blir fyndigare och fyndigare...


Imorse vaknade jag 05.30

Majas kommentar: "Jag brukar gå upp då."

Amandas svar: "Nej Maja, du går upp halv sju."

Hon kunde hålla med om detta.


Jag somnade i alla fall om och drömde att jag åkte buss.

Bussen stannade och jag skulle gå av men insåg då att busschauffören var snygg så jag sa, "Vänta."


Jag känner hur ni spänt väntar på fortsättningen.


Jag gick i alla fall fram till snyggingen som gav mig en penna och ett papper att skriva  mitt nummer på.


Tänk om det alltid var så enkelt.


Men, jag skrev fel nummer typ TJUGOFEM GÅNGER!!!!! innan det äntligen blev rätt.

Sedan gick jag glatt av bussen, körde händerna i fickorna men fick då se två ludna saker springa över vägen.

Jag klappade i händerna i hopp om att de skulle bli rädda men icke då.

Kattjävlarna, eller vad det nu var, attackerade mig istället och det vibrerade i hela halsen.

USCH!

Det var mitt alarm, har jag insett senare...


På riktiga bussen, två timmar senare, skrev jag busspoesi jämte min lillebror.

Poesi på bussen, helt enkelt.

Maja tyckte dikten var fin.

Najs, najs!


Idag har jag vart snäll mot Erik hela dagen, fått förklara varför jag efter en lektion låg utmattad på bänken, svajat när någon knuffat mig samt låtit Erik blåsa mig stilla.

Sedan var Majs och jag jobbigt snygga i bussglaset som speglade våra långa hakor.

Jag kommer kanske visa er den snygga bilden vi tog, kanske.


Någon som ser den röda tråden genom dagen?

Hah?

Ingen?

Någon?


BUSS!

Såklart.

Puckon.


På Kultur och idéhistoria lektionen:

Anton, berättar om en grekisk gud och säger: "Så man kan säga att han inte var speciellt snäll."

Jag själv kontrar då med: "Nej, men vem fasen orkar vara snäll då?!"

Varpå Erik börjar skratta.

Well, kanske man kan säga att det är ett internt skämt.

Många gånger har vi diskuterat det faktum, att jag hatar att vara snäll.



I'm back on the wierd blog track,


just like old times!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards