Ordbruden

Alla inlägg under mars 2011

Av Ordbruden - 31 mars 2011 19:35

  Och jag älskar att vi blir bubbliga och fnissiga och tjejiga när vi tänker på samma saker och läser fina saker.

Kärlek och lycka på dig!

Av Ordbruden - 30 mars 2011 21:49

Térré är här! :D

Då blir man såhäär glad.

För jo, vi är ju såna där Sämbos.

Alltså sambo och särbo, samtidigt.

Det ni!


Vi pluggar och lite annat spex.

På rad.

Jo, ser ni.

Jag tänker nämligen hoppas på att hon får ett massageryck snart och underlättr inlärningen av engelskaglosor ;)

Taha.


Samtidigt lyssnar vi på låtar från min mobil.

En salig blandning det där.

Spexigt.


OCH JAG VET.

Att jag bloggat sämre än Pinochio (ännu okänd anledning till varför denna uthängning av denna trägubbe).

Gustav och Terese och Maja piskar på mig att jag måste blogga.


Och döh.

Det måste jag inte.

Men jag ska ;)

Jag skall tillochmed bloga ikapp hela  veckan.

MEN.

Inte nu ;)


För nu fick hon ett massageryck ;)

Over and out.


  Ungefär såhär ser det ut.

Fast ändå inte.

Fööör.

Nää.

Ingen idé å ljuga.

Bilden var väl inte sååå smickrande kanske,

Hmmmm?

Av Ordbruden - 27 mars 2011 22:00

Ibland måste man ta tag i jobbiga och svåra saker

som får en att vilja gå under jord.

Ibland måste man, även om det tar emot.

Och jag gjorde det.

Och någon gång kommer jag väl se vad det var bra för.

Förhoppningsvis.


We were so in love and we thought it'd last forever
But in the storm, we were torn


And I won't forget you
I don't regret you
But the hardest thing I've had to do is live without you

I've tried without you
Cried about you


I'm sorry for all I did
What I said
And the things I hid


I can't imagine where I'd be
If you had never rescued me
You gave me hope to live

Julia Sheer – The Hardest Thing


Och även om vi skrivit sista sidan i vår berättelse

och avslutat alla kapitel

så känns det.

Av Ordbruden - 27 mars 2011 20:00

Söndag 2011.03.27


Efter långt samtal som satte det mesta i gungning åkte jag till ishallen för att titta på lillebrors sista hockeymatch.

Och fasen vad bra han är! :O :S

Bara det att dom står på skridskorna imponerar mig.

Det är inte min starkaste gren direkt, om man säger så^^,


 


Haha, jag offrade mitt liv för bilderna.

Stod i utbytarbåset eller vad dom kallar det och där finns minsann inget skyddande nät!

Där ser ni vad jag gör för bror min! :O  ;)


  Meeeeen, kunde han inte ha valt ett något varmare intresse?!?!^^,

Frökens fötter trillade ju till och med av, av bilden till höger att dömmmma :O

Av Ordbruden - 27 mars 2011 19:30

Sunday bloody sunday


Men jag körde bil till stora staden.

Bättre terapi finns inte!

Av Ordbruden - 26 mars 2011 23:45

Lördag 2011.03.26


Dagen började med en tur ner till kungshamn med moder för att checka läget ;)

Nästan en cliffhanger, det där ;)


  Snyggingarna och jag skulle ha hand om fikat på Expand :D

Det gick bra. Förutom att vi rååååkade glömma kaffet!^^,

"JAHA! Var det därför man hörde sex ben springa som idioter när allt annat var tyst?"

Hmm, ja?


  Många andra snyggingar kom och köpte fika av oss och spexade framför kameran.

Mer eller mindre frivilligt.

Men ändå, det är väl sån man är?^^,


  Vi bestämde också och konstaterade att sommaren 2011 blir den bästa någonsin.

Med tanke på allt vi skall hitta på då! :D


  Jag tror inte det är någon idé att jag ens försöker förklara dom bilderna.

Eller?

Nää. Kanske inte^^,


  Men Oscar målade en glad gubbe på min arm med stearin.

Hur coolt?! :D

"Du har så lena armar!"

"Är det bra eller dåligt?"

"Det är skönt!"'

^^,


  Sedan spexade jag med mina stooora muskler.

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAA.


 

Och lille Leopoldo fick kvällsmat (;


  Ja, hmm. Sedan bad Albin om en dans.

Och tja, jag ställde väl mer eller mindre frivilligt upp?

Eller?^^,

Bilden längst upp till höger: Amanda: "Vad gör han eller?!?!?!?!"

Oscar: "Det ser ju ut som att du gillade det i alla fall"

^^,


  Sedan ville även Leo svänga sina lurviga. (HAHAHAHHAA?!?!?!!)

Det gick lite snabbare där ;)


  När fikat var slutsålt och disken diskad och diverse Franska fraser hade utövats, drog jag och schnöggingarna iväg på en liten tur ut i stora världen.


Och nää, jag tänker inte berätta mer.

Jag kommer bara skratta sönder det i alla fall^^,


MEN, dagen var grym.


För såna är vi lixom :*

Av Ordbruden - 23 mars 2011 20:00

Onsdag 2011.03.23


Outfiten var vårigare än vårigast.

Och shit vad man bara måste älska det! :D


På schemat för dagen stod: KLÄDRENSNING AV MAJS GARDEROB! :D


  Så, hmm, fröken passade på å prova ut en del hon med.

Det hör lixom till ;)

      Shortsen tänker jag ärva när hon dör.

Och tja, det kanske låter lite väl hårt..

Men haha, Maja har plagg hemma hos mig som hon är beredd att ta över så det jämnar ut sig ;)

Men ser ni eller, hur sinnessjukt snygga är dom inte eller?!?!!?!?!?!

  Fröken fick lite carvings på orange, FETT NAJS! :D  

"NÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ, SKALA MIG INTE!"

Internt. Som jag egentligen inte förstår. Men Terese skrattar nu i alla fall ;)


 

Sinnessjukt kul hade vi i alla fall.

Om nu någon skulle få för sig någonting annat.


 

Dessutom fick jag ryck och började städa Majas rum.

Det där med att städa hos andra var ingen impulsgrej.

Nääe, det har hänt förut ;)

Men rent blev det och Maja somnade utan diverse andningsbesvär ;)


Sen blev det gullsms och skrattatack i nybäddade sängen och efter det film.

Jäklar vad vi grät.

Nej fasen, jag börjar gråta nu också.

"Maja! Såg du vad det stod på tavlan?!"

"Nää?"

"Elfte september, 2001!"

"Näää?!"

"Vad stod det då?"

"NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ!"

Resten är en dimma bland alla skrik och tårar.

Fasen.

Så mycket har jag inte gråtit på såhääääär länge.

Och tja, det säger en del.


Förutom att vi båda kände att våra hjärtan slets ur kroppen så var det ändå en sjuuuukt bra dag!


Av Ordbruden - 22 mars 2011 21:42


  "Får man verkligen skriva som sådant på sin blogg?!:O", tänker ni nu.

Och hmm.

JAAA?! :D


I alla fall, klasstid idag.

Benen i kors, ungdomsmottagningen på besök, stod det på veckoplaneringen.

Fyndigt värre ;)

Vi skulle alltså skriva slogans för att ungdomar skulle "på med gummit" som dom så spexigt kallade det ;)

Och tja, låt oss bara säga att vår var bäst, överlägset!


  Och inom loppet av några veckor har lärarna överröst oss med kondomer vid olika tillfällen.

Hmm.

Har samhällselever rykte om att vara extra lättfotade (som de sa förr i tiden), eller hur kommer detta sig?^^

I alla fall, alltid kul och tjena vilka skämt man kan dra med dem :D :D


Och när vi kom ut var det VÅR :D'

Fröken var i extas! :D


   Dessutom, pannkakor till lunch.

YEEEAAAH! :D

Majs kände sig liiiiiite uttittad.

Någon som förstår varför? Någon?


Och än en gång slutade det med att Fröken Svår satt framme vid tavlan.

Lärare är överskattade, jag säger då bara det.


  Men jag behövde inte känna mig ensam då goa gubbar och gummor joinade mig där framför hela världen!


END OF AN EXTRAORDINARY DAY!! :D

Everyday is SP-day ;)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards