Ordbruden

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

.april2013

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:02


When we all had new Iphones but no one had no one to call...


Det där jag inte tror kan hända - händer.

Och han där jag inte tror finns - finns.

För det där jag inte tror - tror visst på mig.

 

Brighton, UK.

Vi åker dubbeldäckare, delar lurar, lyssnar andäktigt på Engelsk folkmusik och drar samtidigt efter andan till Passengers I hate. 


Blir kär i det vackratse jag någonsin sett, viskar ordet bittersweet och dansar mitt hårdaste på the Black Lion med hans händer runt min midja. Skolkar för att gå på dejt och säger "the last bus home leavs in about five minutes and I'm not taking it" i hans säng i Jazzkollektivet i Hove.

 

Hånglar till mig ett par trasiga läppar och trassligt hår, lever lite som på film och inser att det är den största klycshan hittills.


  


Åker hem och diagnotiserades med utmattningssymptom. Skriver vykort till Jazzmusikern i Brighton, fotar mig själv och blåser serpentiner i lärarrummet. Längtar hjärtat i strimlor och hänger upp mitt väsen på skrivna, engelska rader.


Spelar in Try i Björns kök, ställer in en spelning och bokar flygbiljetter tillbaka till honom. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:52

No 90 Kleist - till er tjänst No 90 Kleist men bara så ni vet - jag kommer rymma härifrån      Börjar någon slags tolkning på vad som senare kommer att bli startskottet på Glöm inte bort mig-serien. Fotar Terese med pappersblommor fastklistra...

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:35

För att jag är livrädd För att jag inte skrivit på så länge För att Maja fortfarande längtar   Jag jobbar med ångest liksom så ofta i juli, är besatt av allt som är orange och låtsas att det är fredag när det egentligen är måndag. Deklarerar ...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:54

  Än finns det tusentals tårar kvar och de är dina att ge vem som helstDe är de dyrbaraste smycken du har så be aldrig om ursäkt igenPanikhänger med klassen, kan inte riktigt fatta att det kommer till ett slut. Allt är fint trots ett brev skrivet p...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:22

  Where there is desire there is gonna be a flameWhere there is a flame someone's bound to get burnedBut just because it burns doesn't mean you're gonna dieYou've gotta get up and try     Tar mig igenom skolstressen och dansar min sista dansu...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 10:48


  Brutalt ärlig, naken, svår och helt utan kontroll - världen gick åt helvete men vi gick åt fel håll...   Och så kommer ändå dagen då vi får visa vad vi gjort, leva ut det där vi jobbat på i nästan ett års tid. Sätter upp musikalen, gör succé ...

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards