Ordbruden

Alla inlägg under juli 2012

Av Ordbruden - 31 juli 2012 21:30

Dagen idag:


Fixade pass. Och köpte massa billiga och bra grejer på rean. Tycka om!


Överraskade Terese med att inte bo borta utan hemma och tog med henne på lunch.


Uppdaterade Staffan på majsfronten. Sa att det var bra att han planterat ny. Annars har mamma ingen att sno i höst.


Har sytt om hängslena på mina nya hängslebyxor. De var för långa och icke justerbara. Första gången jag någonsin skriver ordet justerbar. Tufft.


Och är löjligt förälskad i dem!


Slutligen har jag äcklig huvudvärk och är sådär sjukligt trött. Ehm. Tittar på Pregnant in heels och tänker att jag också skall bli en fab morsa med högklackade skor. Ööh.


Våndas lite över att behöva åka tillbaka imorgon. En och en halv vecka kvar. Någon tycker säkert jag borde vara all over the place att jag får bo i en semesterstad och jobba på glassigt jobb (kul ordvits!) och bo hemifrån and so on. Men jäklar vad jag bara vill bli klar och få flytta HEM och omfamna hösten och städa min garderob. JA SÅ ÄR DET FFS!

Av Ordbruden - 31 juli 2012 21:28

 

Duktiga flickor som jobbar röven av sig större delen av sommarlovet får lov att köpa svindyra, äckligt snygga skor.


Det står i den blå boken. Sveriges Lagar, heter den. Terese skrev den. Bra gjort.

Av Ordbruden - 29 juli 2012 22:53

Ikväll måste jag verkligen gå och lägga mig i tid. Alltså typ nu. För fröken falkman erbjöd sig börja jobba två timmar tidigare imorgon för att städa hela glassbaren ordentligt. Och det ser jag rysligt mycket fram emot - ärligt talat. Känner någon omänsklig tillfredsställelse när jag får städa och göra fint (inte mitt rum inkluderat...eller resten av huset där jag bor - men det är en annan historia.)


Jag har till-och-med gjort en lista på allt jag måste plocka med mig från affären imorgon för att kunna fixa i glassbaren. Höh. Och i mitt huvud tänker jag ut hur jag på smidigast sätt kan flytta undan alla frysboxar och bänkar så jag kommer åt och bra musik måste jag ha och hela baren kommer imorgon förvandlas till ett palats där rengöringsmedel forcerar över alla plana ytor. Ehm.


Han är min lillebror. Tro't om du vill.

Av Ordbruden - 29 juli 2012 19:00

Detta klipp tillägnar jag min lilla fågel. För att jag inte kan räkna gångerna vi tittat på det. Samt citerat hela jävla klippet. Och förvrängt våra röster till klippet under en inspelning...


Ni kommer säkert inte förstå - men ändå.

Av Ordbruden - 29 juli 2012 09:23

    

Gustav körde.

Emma tog bilderna.

Nu är det utrett.

Av Ordbruden - 28 juli 2012 20:54

    

Av Ordbruden - 28 juli 2012 20:18

Har precis skickat min bok till fröken Å för korrekturläsning...

L

Ä

S

K

I

G

T

!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards