Ordbruden

Alla inlägg under juli 2012

Av Ordbruden - 21 juli 2012 19:49

L.W


Nej, jag kan inte förklara. Det är bara jäkligt fint att se en bil svänga in på uppfarten och titta ner från taket och mötas av ett leende man saknat så förbenat och kommentaren, "looking good, half naked lady."


Delade tre veckor och lite till och ett äventyr uppe på ett garagetak tills svetten rann och solen lös genom ögonen. 

Klättrade in. 

Blev euforisk och bestämde att visa en plats där jag växte upp.

Stekte kyckling och brottades. Slogs och höll på - just like always.

Åkte bil och lyssnade på Svanungar. 

Gick genom en kohage.

Barfota genom lera och stigar i skogen.

Och så den där viken där jag växte upp.

Lite som att tiden stått stilla.


 

Mötte några på väg därifrån.

Var glad att de inte kom tidigare.

Gick barfota genom skogen - genom leran - genom kohagen.

Hittade en kopparsnok.

Och någon var tvungen att slänga fram kameran.

Lite så är det att umgås med honom. Lite kamera, lite converse, lite gitarr, massa fint.


 

Sedan tvättade vi fåra fötter i duschen med miljövänlig tvål.

Och hängde ut lite kläder på tork efter lite vänskapligt och tillhörande krig.

Frågor på det?



Av Ordbruden - 21 juli 2012 12:49

L.W


Sitter uppe på gräsmattan bakom huset jag knappt visste vi hade. Vi spelade in en film här i våras.


När jag var barn gick det inte att gå här. Tänk vad saker förändras...


Och för tre år sedan åkte vi såpad presenning ner för backen mellan rabatterna - varför slutade man med sånt?


- Det här är ett särskilt meddelande till min blondiner [antar att ni vet vilka ni är] - vill ni komma hit i slutet av sommaren och åka såpad presenning med mig här i backen mellan rabatterna? -


Fula tår - check!



Av Ordbruden - 21 juli 2012 12:23

Hästens Riddare är på väg till East Hill. Tills dess skall Prinsessan af Handledsskydd äta frukost. Typ ägg. Och blåbär. Genmodifierade blåbär.


Lyssnar på Hagnesta Hill. Det är den bästa hittills.


Och Térrés förkunnade precis att det finns två "sjukt sköna!" bh:ar hos henne som jag kan hämta. Catching!


Jag har lockigt hår åt alla håll men ingen tröja. Fint skulle jag säga. NU blir det altanhäng, Kent och en liten liten längtan efter någon som när som helst kan svänga upp på uppfarten.


Tjoho!


Äcklig bild - check!


Av Ordbruden - 21 juli 2012 00:23

- Jobb

Sålde glass med Elise, snackade skit, smakade på nyöppnade glassorter och kände oss stolta när vi kom på hur man plockar isär handtaget till mjukglassen som behövdes göras rent. Inte lika stolta dock när ingen kom på hur fasen det satt och panik utbröt när en gubbe ville ha mjukglass. Sedan jublade vi, klappade händer och dansade små danser när Elise kom på hur det skulle sitta. Begåvad tjej det där!


- Häng på Apoteket

Där specialtabletter till halvförlamad magsäck fick beställas hem och handledsskydd inhandlades till glasskadad handled.


- Promenad med Majaminfinasteföljeponny

Surr och snack på en brygga och på toppen av världen där samtalsämnen betades av och minuterna gick framåt i våldsamt tempo. Men åh som jag saknat det där.


- Bilkörning

Ehm. Ja. Körde Maja till campingen och det gick ju fint... Sedan gick det bara utför. Fast man behöver ju inte se det som så att jag körde fel, utan att jag bara valde lite andra vägar. Och hem kom jag ju. Fick dock tvärnita för en älgjävel klev upp på vägen framför bilen. Adrenalinet pumpade och jag skakade en bra stund efteråt. Men det känns ändå betryggande att reflexerna fungerar som de ska...


- Farmor

Efter minst sagt strulig biltur landade jag ändå hos finaste Farmor. Med sprillans ny fotobok, Svanungarskivan och mysig kvällsmat. Grät ikapp när vi pratade om släktingen som så orättvist får planera sin egna begravning. Hon är elva år och vet att det är kört. Nä.

Tycker om min farmor väldigt mycket och när vi lyssnat på skivan både en och två gånger tittade vi på gamla bilder och spelade Winnerbäck på det ostämda, fina pianot. Och gick ut på altanen och luktade på sommarnatten. Åh.


Jag har målat mina tånaglar i två olika färger iklädd nästan inga kläder alls och duschat. Lyssnar på en låt Leo skickade och vinglar ikapp med stearinljusets låga. Går snett. Bäddar in min handled i skydd och skenor. Tanken var att skriva massa - men att sova känns inte helt omöjligt det heller...


 


Av Ordbruden - 21 juli 2012 00:09

Resulterade i fyra fotoböcker med bilder tryckta på matt papper. En har jag redan lämnat, den var en present till finaste farmor efter fotosessionen vi hade i våras.


Tycker om att göra saker med bilder. Bra alternativ det här. Som att man kan titta på bilderna längre...


 

Och bara för att bilderna är så himla snygga. Jag dör. Dubbelhakan liksom. Gah!

Av Ordbruden - 18 juli 2012 23:45

L.W

 

Stek på en strand med sommarpratare och salt bad.


Resturang med päronen som varit förlovade i tjugo fucking år. Tufft.


Sjukligt god och fin mat.


Satt både inne och ute och såg solen gå ner.

 

Gick barfota hem i sommarnatten. Kunde stryka det från listan.


Och massa mys på den ytterst lilla balkongen och livet kändes oerhört fint och hoppfullt.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards