Ordbruden

Alla inlägg under juli 2012

Av Ordbruden - 14 juli 2012 15:00

Lycka är att vandra in i en affär och stanna upp en sekund,

knäpptyst för att lyssna in och inse att ja - de spelar Vatten under broarna.

Av Ordbruden - 14 juli 2012 14:00

Av Ordbruden - 13 juli 2012 14:06

Broccoli och sås alltså.

My oh my oh my.

Av Ordbruden - 12 juli 2012 19:27

Mina fina stolpskott till vänner är här. Äntligen. Ikväll blir det grill och skitsnack och fula filmer och töntiga bilder. Sentimentala blir vi garanterat - det hör liksom till.

*Maja viskar till Sofia*: "Vad betyder sentimentala? Bra att du inte heller vet det."


Bara måste älska att de hade varit här i cirkus åtta minuter innan Sofia började gråta. Vi kollade på bilder. Det är lite hennes grej. Liksom att hon är lite utanför på de flesta bilder... Forever alone, puss på dig.


Sofia: "EY! Han var för full, eller han var ju inte så full men ändå! Han var för full och du för ung! Hallå!!"

Lyssnar på Maggio alltså. Och synkar med verkligheten. Eller något.


 

Nu skall vi frossa i varandra. Lite så vi rullar. Hepphepp.

Av Ordbruden - 12 juli 2012 12:22

För idag är en bra dag. Jag älskar sådana dagar. När jag kan vakna när jag vill, chilla framför dåliga program på TVn. Äta frukost framför pianot, kylskåpsdansa och prova gamla jeans. Att ta med resten av frukosten upp för trappan och mysa in mig vid det jättelika skrivbordet som sträcker sig från den ena väggen till den andra. Slå upp dator, ta fram symaskin. Trixa för att få plats mellan ljuslyktor, knubbislampor, syrullar, converselådor och bokmanus. Jag. Fullkomligt. Älskar. Det.


Lyssnar på covers och skall laga mitt tredje par jeans för idag. Jag vet inte vad som händer. Oh, känner hur jag räddar världen även idag.


Igår hängde jag i en jättelik maxibutik med min mamma. Iklädd flip flop. Tycker om att gå runt i stora mataffärer. Space och svalt. Vi köpte rågkusar, bästa surdegsbrödet och vit choklad. Och diskuterade livets stora frågor. Hur det kan komma sig att de är så lätta att få men så svåra att hålla kvar. Trots att man anstränger sig för att inte vara svår. Och att det är den man är mest svår som stannat längst.


Min solbränna diskuterade vi. Tyckte om det. Och åh:ade oss över ekolgiska bäbiskläder i ministorlek med elefanter på.


Och ikväll kommer mina tjejer hit. Mmmm.


Nu skall jag göra en fotobok till farmor. Hon är bland det finaste jag vet.



Av Ordbruden - 11 juli 2012 23:37

Stjärter dam:

"Okej, jag skall berätta ditt horoskop. Du kommer bli kär i november. Men det kommer inte hålla så länge. Det kommer vara med en äldre man, en till alltså. Det här ser inte bra ut Amanda...  Sen blir vi jättespontana och åker till London i April och där träffar du en Londonman! Eller, vänta - Engelsman säger man ju. Och sedan tar du studenten och åker till Englands sydkust för att jobba som au pair. Bara för att det inte är din stil. Och så börjar du virka mormorsrutor. Nä, nu kommer jag inte på mer. Fel, jag känner inte in mer. Men va - skriver du upp det?! Då pajar ju allt! Ahja, skyll dig själv... Men jag tror på det där med att du träffar en äldre man."

Fröken Svår:

"Hur mycket äldre?"

Stjärter dam:

"Så mycket äldre att vi blir galna på dig."

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards