Ordbruden

Alla inlägg under september 2012

Av Ordbruden - 30 september 2012 22:55

Jag har insett att min senaste kyss… var med någon som tydligen inte ville samma som jag. Men det trodde jag då.

Jag lyssnar på… Sara Lundgrens cover på Stenströms Full av liv. För artonde gången ikväll.

Jag mår bäst när jag… får vara en del av någonting större. När vi sitter på bänkarna och spelar och trummar och sjunger.

Stockholms bästa stadsdel är… Gamla stan, still. Stockholm. Hjärta.

Jag pratar… mycket. That's it.

Jag älskar/tycker om… gitarrspel och kreativitet som rinner över. Och knubbislampor. Mitt rum ser ut som ett tivoli. Och covers.

Min bästa vän är… äntligen hemma från språkresan.

Min första riktiga kyss… kommer jag fortfarande ihåg.

Jag avskyr när folk frågar… hur det är. Får alltid sådan prestationsångest över svaret.

Kärlek är… diffust.

Någonstans, tänker någon… vad fan problemet är, när man kan vara så lycklig över så mycket. Var lite tacksam för fan. Jo.

Jag kommer alltid att vara… normalstörd. Och sensitivt begåvad. Överkänslig om man så vill.

Jag är hemligt förälskad i… Ola Salo. Oförändrat.

Sist jag grät var… när jag gjorde research till nya boken. Varför skriver jag inte böcker om rosa fluffmoln och my little ponnies med pyjamasbyxor och sockervadd?

Min mobiltelefon är… lite för stor del av mitt liv.

När jag vaknar på morgonen… tänker jag att jag måste byta alarmsignal. Är trött på att höra om din parfym på skånska.

Innan jag går och lägger mig… går jag igenom allt jag inte har gjort som jag borde ha gjort och allt som jag borde göra och tänker igenom alla idéer jag inte presenterat än och får panik över det. Jag sover inte så himla bra at the moment.

Just nu tänker jag på… hur jag över huvud taget skall kunna överföra informationen i min hjärna till alla projektmedlemmar när detta beger sig. Det blir svårt att somna.

Bebisar är… små.

Homosexuella är… värda beröm som står på sig och går emot samhällets sinnessjuka regler om vad som är ”normalt”. Fortfarande. Oförändrat.

Ikväll ska jag… borsta mina tänder.
I morgon kommer jag… kramas en jävla massa.

Jag vill verkligen… spotta i en soptunna, gå vidare och bli awesome igen. Och få ett mail från bokförlaget. Fast helst begrava mig under täcken och kuddar, tända alla knubbislampor, lyssna på Saras cover och inte gå upp imorgon. Verkligen. Och älska sådär villkorslöst. Kinda'.


 

Typ precis sådär awesome och allt vad det innebär.



Av Ordbruden - 30 september 2012 10:36

 


Min kusin gick bananas med mitt hår medan jag hejade på.

Testade dem på bokmässan i Gbg och på ikea.

Fick våldsamt ont i huvudet.

Flätade ur dem.


Nu i efterhand vet jag inte riktigt hur jag tänkte eller om jag ens gjorde det.

Men det var en sådan där fix idé jag får ibland som bara måste genomföras - annars kommer jag ångra mig resten av mitt liv. Typ.

Och nu kan jag ju säga att jag testat.

Dreads i nitton timmar.

Måste vara något slags minimirekord?

Av Ordbruden - 30 september 2012 10:25

dagens to do:

 

- komma i fas

Av Ordbruden - 30 september 2012 10:20

Amanda: "Har du en väldans lust att skriva en engelskaartikel?"

Lillebror: "Nej."

Amanda: "Men asså, om du känner efter riktigt noga?"

Lillebror: "Okej, jag känner efter riktigt noga... Vill fortfarande inte göra den."

Amanda: "Asså, är du riktigt säker nu?"

Lillebror: "Ja."

Amanda: "Typiskt, då får jag väl göra den själv."

Lillebror: "Mhm! Det läär du ju få göra."


Jaha, det läär jag ju.

Av Ordbruden - 26 september 2012 20:52





.inga som helst fötter på jorden

 

.långa, omiljövänliga bad

 

.dans

 

.mössor/vantar/kängor/volang/halsduk/löööv

 

.våldsamt mycket mys

 

.häng med sådana som inte liknar mig på något sätt men som ändå gör mig hel

 

.musik/poesi/texter/sång

 

.krispiga mornar

 

.regn, ser särskilt fram emot regn

 

 

nej, det är inget skämt - bästa årstiden är nu

klöver kung hade svårt att förstå detta

"vi måste bara acceptera att hon är en melankolisk och djup människa",

förklara hjärter dam

"ah, en kent-människa",

sa klöver kung

han hade rätt





Av Ordbruden - 26 september 2012 20:46

Måndag.


Spexade runt i hängslen, Martens, enorm halsduk och hängslen:

 



Filmade Josef Stalins död (hjärnblödning) uppe på skolan tak:

 

 

Helt vanlig dag - right?

 

Dessutom körde jag förbi Staffan. Lite fel, tänkte jag eftersom han förra hösten sa att han skulle hålla sig borta från vägen när jag körde. Ja, tänk så det kan gå.

Av Ordbruden - 23 september 2012 21:29

Done!


/nöjd tjej 

Av Ordbruden - 23 september 2012 21:25

jag behöver liksom göra någonting

bättre än en allergisk reaktion

orkar inte fucka upp med ovärda krig

vill vara först

sen får vi se



Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards