Ordbruden

Alla inlägg under september 2011

Av Ordbruden - 28 september 2011 19:30

Eftersom att jag och Galinda Jordgubbssnöre skall gå på konsert den 14 oktober..

Så drogas det Joshua Radin just nu.

Som hon sa, "Man kan ju inte komma dit och inte kunna en låt!".


Imorgon blir det modernt med Maja.

Modern dans.

Det låter så häftigt.


Det jag gillar allra bäst med dig

Är att du

Är så himla

WIERD! 

(L)

Av Ordbruden - 28 september 2011 10:00

  Med alla våras älskade tvätthög i bakgrunden!

Skulle inte vara samma sak utan den :)


Tightassjeans från Weekday.

Någon skjortgrej i någon rosa historia.

Till det blir det nog grå kängor..

Eller kånvörsä...


Nu kommer Maja!

Hepp hepp!

Av Ordbruden - 28 september 2011 09:19

  Klicka på bilden.

Låten är, aaaahhhmmmmm.

Musikvideon känns i hjärtat.

Av Ordbruden - 28 september 2011 08:35

Sovmorgon idag.

Jag har gått upptidigt och sitter och myser framför datorn.

Skriver på rapporten gör jag också, oj vad duktigt!


  Mys med tända ljus.

Förmodligen det allra bästa med hösten!


Och jag hinkar te i massor!


   Melissa Horn i högtalarna.

Såhär vill jag att alla mornar skall starta.

Livet ut.

Av Ordbruden - 27 september 2011 20:41

A phrase I wish I wrote:


.And maybe someday we will meet,

and maybe talk and not just speak.


 James Blunt – Same Mistake

Av Ordbruden - 27 september 2011 20:30

Det gör bara brutalt ont i magen.

Var du verkligen, verkligen tvungen.

Nu blir det för privat här.

Ändå.


Det finns artontusentrehundrasextionio bilder på dig i min dator.

Jag har räknat.


Emellanåt saknar jag raklugg.

För det var jag söt i.


Du vill ha det du förlorat.

Men mig får du inte tillbaks.


Igår kollade vi på gamla, intefriska bilder.

Det kändes.

I alla.


Hon sa precis hans namn.

Och jag fick tänka efter innan jag reagerade på vem hon menade.

Det är ett år sedan.


Goodbye my lover.

I've seen you cry, I've seen you smile.
I'd be the godmother of your child.

Nej.


Provocerande.

Jag hoppas det.


  Och därför lägger jag upp en happyface-bild.

Det finns nämligen ingenting så provocerande som ett leende när man förväntas vara ledsen och besviken.


Och även om du lyckats.

Så skall du inte få veta det.

Av Ordbruden - 27 september 2011 20:24

Jag blir alltid lika uppfylld och hög av känslan efter inspirerande kvällar.

Precis som Winnerbäck den sextonde i nionde.

Gatorna var moln.

Superhjälten lyssnade.


Sedan träffade vi Lars.

En annan Lars.

Han var trevlig.


  Det gör inget att bilderna är suddiga.

För det var så jag såg världen.


Kvällens bästa låt var utan tvekan Järnvägsspåren.

Rysningar precis över allt.

Åh vad jag vill.

Av Ordbruden - 27 september 2011 17:24

This was me, a while ago:

 

Hmm, tjaa.

Men nu har jag duschat (alltid bra som nystart) och skall lära mig en ny låt på piano.

Najs!


Två lektioner blev idag inställda tack vare Skol-SM i fotboll!

Lojala som vi är, satt vi uppradade på bänkar och hejade på.

Gudars vad duktiga dom var!

Och lätt att vår skola hade seriösast coacher, klockrent!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards