Ordbruden

Alla inlägg under juli 2012

Av Ordbruden - 17 juli 2012 22:15

L.W

Hänt sen sist.

Stått inne. Stått ute.


Provat och köpt svinigt dyra märkesjeans till inget pris alls eftersom det var rea och fröken falkma hade presentkort...


Sipprat rosa bubbel på en brygga i solen. Eller något i den stilen...


Tagit massa egopics... Mest för att visa aningens solbränt ansikte men framför allt finaste Winnerbäcktröjan. Åhåhåh.

 

Åkt båt med Gustav och CharlieBalja.


Och slutligen köpt vit choklad utan nötter och apelsin utav Herman.

 

 

Det är även vad jag intar i detta nu. Vit choklad, apelsin och poesi. Mmm. Mmm. Mmm.


Av Ordbruden - 17 juli 2012 17:37

Hade tänkt att blogga. Djupt och spexigt med fina bilder. Men kameran ligger på en långtidsparkering och orkar inte gå dit nu. Så jag packar ihop mig och drar iväg, genom sommarcentrum i sommarstaden, över sommarbryggan och till ett sommarhus med sommarfolk. Sommarlägenheten skall visas och då vill jag inte vara hemma.


Så kanske, kanske utlovas bilder och djupa citat ikväll. Kanske.


Ja, nu fattar ni rubriken. 

Av Ordbruden - 17 juli 2012 16:45

Jag ljög härom dagen. Jag har inte alls sju par converse. Jag har åtta.


Solen skiner idag. Jag har solat. Min mage är brun.


Slut på viktig uppdate.

Av Ordbruden - 17 juli 2012 00:45


det är bara så att jag var dag tänker på saker jag vill berätta - visa

och jag vet att jag inte får plats i ditt upptagna jag men det står ett alldeles för stort blått paket i hörnet och hånler

som om

-

Av Ordbruden - 15 juli 2012 21:29

Dricker te med lindad handled och äter uppskurna morötter. Dippar dem sådär klyschigt och poppar popcorn i brist på annat. Redigerar och rensar ur alla bilder från fredagens Winnerbäckkonsert på Trä'gårn i Göteborg. Legendariskt är allt jag har att säga.


Imorgon flyttar jag upp till sommarlägenheten i sommarstaden igen för jobb resten av sommaren. Har haft mina fyra lediga dagar nu. Men det blir bra, klart det blir bra.


Och i väntan på alla asbra bilder, eftersom vi stod så nära scenen,

kan ni ju få kolla på mitt fina, höh, sällskap samma kväll:

Säkert dödsdömt att lägga upp en sådan bild...



Uppdate: Popcorn är ett jäkligt lamt substitut när man egentligen vill ha vit choklad.

Av Ordbruden - 15 juli 2012 16:36

.jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak

 


.sjung en sång utan ord om ljusa nätter

 


.sjung för mig igen, du lät som snöfall

 

.jag håller andan med dig, för jag vet hur du känner

 

.sjung om dom gånger vi delade ett liv med en blick

 

 

 

Kent

Trädgårdsföreningen Göteborg

14 juli 2012

Det finns inga ord

Av Ordbruden - 14 juli 2012 19:45

Tillsammans med en Superhjälte och en Street Artist.

Bland ben och skor.

Fina skor.

Och tjugo par converse.

En tom plastflaska under ett byxben.

Trodde aldrig den skulle få plats.

Och planer på att smuggla in en åtta meter hög giraff.

Om hur färgglada sjalar och färgkartor räddat livet på någon under lekar vi lekte som barn.

Nöjda killen som ingen kunde flytta på.

Inget förband.

Men vi hade ju i alla fall varandra.


 

Av Ordbruden - 14 juli 2012 17:30

Vet inte hur det gick till men plötsligt var de mina. Känner mig omtumlad men glad. En liten chock att plötsligt vara ägare till sju par. Men jag välkomnar dem med öppet sinne och ett leende på läpparna. Tack för all hjälp under den ovissa halvtimman när vi inte riktigt visste hur det skulle gå. Om de skulle följa med hem eller inte.


  Både jag och oxblodisarna mår bra. De ska ikväll gå på konsert. Ja, det skall börjas i tid.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards