Ordbruden

Alla inlägg under mars 2011

Av Ordbruden - 18 mars 2011 16:14

Vad nu rubriken har med det hela att göra...


Onsdag 2011-03-16


  På hjul.


  Vår.

Alternativt en bild till skolans reklamblad om en mysig skola med gräsmatta och oändliga pciknickmöjligheter...

Hmm.

Vi sitter på konstgräs.


  Stor och Liten.


 

Bara-för-att-objektivet-var-episkt-


och-att-jag-ville-stajla-med-min-


vighet.


Hmmm.


  Just like old times (:




Av Ordbruden - 17 mars 2011 22:45

Det mest motbjudande, osexiga som finns är:

Sexton killar framför var sin dator med dålig hållning, drickandes billig cola, skrikandes vad eller hur eller vem man ska skjuta och då och då en rap.....

UUUUSCH!

"VAD GÖR JAG HÄR!" tänkte jag var gång jag gick upp, öppnade fönstret och andades lite frisk luft.


VI VAR PÅ LAN, FFS! :D :D :D


  Och alla var glada och såg framot en kväll full med cola och skjutandes av diverse oskyldiga animerade små varelser (:


  Och visst var jag med. Tillsammans med Herr Winnerbäck, Fru Alvedon, Syster Spritpenna (ifall man vill lätta upp stämningen, hahhaa), Lillebror USB, Älskade Mobiltelefon, Hm-rabatt-kuponger (av vilken anledning då?) och såklart THE SIMS! Detta var vad vi odödliga lanade. Dvs, Manda, Terreeees, Oscar och Leo :D

"Tror du det är möjligt att skita inom en radie på tre gånger tre meter?"

Inga kommentarer.


 

Joels tighta ass.

Samt en nallebjörn i bakfickan

Öhm?


  MEN,

självklart sov vi också! :D

Lite.

Ytterst lite.

Fyra timmer.

Hmmmm.


Jag somnade pigg och vaknade pigg.


"Jag har aldrig sovit jämte en neger!", sa jag.


  Och gjorde slag i saken och testade.

Mys mys.

Vi lyssnade på Winnerbäck.

"Undra hur många låtar han har skrivit egentligen."

"112."

"Och det har du koll på?"


  Vic Vic åt en hälsosam frukost bestående av baugetter och mosade chokladbollar. TILLSAMMANS!

Jag smakade.

Det var inte gott.

Jag åt gröt.

Gott.


  Dessutom hade mysungen och jag klädkod. YAAAAAAAAAAY!


Trots att jag hade mycket spexigt och roligt med dessa grabbs och en snygg tjej så var det en befrielse att komma hem och andas ren luft.

Haha.

Fast jag saknade alla rätt snabb.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW.

Av Ordbruden - 17 mars 2011 20:00

What? En metod som använts under en lång tid runt om i världen och som slutligen hamnat i lilla Sverige.

By who? Maja och Amanda. Även kända som vältränade, skrattretande, snygga brudar.

Why? Ger din träning en enorm skjuts. Beroendeframkallande, hey, hey.


  1: Börja med avslappning.

Studier visar att bäst resultat ges om man är riktigt slapp när man drar igång.

Skratt också.

Har jag hört.

Hahahahahahaha.


  2: Kasta skorna och gör upprepade solhälsningar.

(Anledning till smått skeva bilder är att denna innovation inte fått alla godkännanden av staten än och därför inte får visas offientligt.)


  3: Hoppa över tennisnät och slarva inte med rocksignen efter.


  4: En ny, kreativ version av den tidigare 'kissande hunden'. Låt nu istället hunden lägga an rejäl brakare.


 

5: Som sagt, mycket viktigt att INTE slarva med rocksignen!


©By Maja&Amanda

Av Ordbruden - 17 mars 2011 19:00

Photoshoot med finaste Maja.

Hennes första modelljobb och mitt första fotografjobb.

Att fota dansskolans nya klädkollektion.

Hur awesome?! :D

Sen, bara för att det var kul.

Och för att jag gillar min kompis Maja.

Som är sådär läskigt fin.

"Galet bra Maja. Det syns att du tittat på Top Model, SMIZE!"


Test:

 


Ännu inte bearbetat material/Resultat:

       


Och bara för att det är kul och du är fin, puss:

              


Och tja, man kan väl säga att vi flyttat till dansskolan dårå.

Eftersom vi spenderat en hel del tid där det senaste.

Med och utan anledning.

  Home sweet home


Av Ordbruden - 16 mars 2011 20:17

Bror och fader skall göra oboy, moget.

De för en diskussion om det verkligen är godare om man kokar mjölken än att köra den i micron...


De kommer till slut fram till att koka den ändå.

Fader skall precis hälla i sin mjölk men säger då:

"Men, hur vet vi vems som är vems nu då?"


Kul.

Mycket.


  För er som inte orkar läsa texten:

Well, det räcker egentligen att titta på bilden så fattar man vad det hela handlar om...

Av Ordbruden - 16 mars 2011 17:47

.HEJ JAG HETER AMANDA OCH GILLAR ATT SKRATTA.

.DET GÖR MAJA OCKSÅ.

.DÄRFÖR HAR VI KUL IHOP.


You make me laugh

 

  Freakin' beauty.

Av Ordbruden - 16 mars 2011 17:34

Här sitter jag och äter frysta jordgubbar.

Närmatse man kan komma just nu.


Detta tänkte jag därför föreviga på bild:

  Men likt förbannat råkade en jordgubbe lämna skålen och falla ner på tangentbordet precis när jag tryckte av. LÄMPLIGT.


Men sen så:

  Bittersweet.


Ett ord som passar mig ganska bra idag.

Hmm.

Passande.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards