Ordbruden

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Ordbruden - 18 april 2012 23:00

Metta Fock och jag har dansat runt i Gamla stan istället, blev så instängt där hos Kommendanten. Känslan går att ta på - det bästa jag vet.

Så jag sprang runt, strosade längs gatorna - över kullerstenen. Canon i handen. Fint serru. Allt med Stefan Andersonvisan i huvudet. Glöm inte mig, glöm inte bort mig. Rätt känsla och så, jao.


 


Många fina gatlyktor blev det. Och lite ljusreflexer. Måste tycka om!


Här skall jag bo en dag - sådetså.

Av Ordbruden - 18 april 2012 22:28

Helt okej att glida omkring på trevliga mässor, hänga med viktiga personer och skaka hand med alla glada. Helt okej, helt okej.


 

Orkade på något konstigt sätt locka håret i morse. Ja, ibland förvånar jag mig själv...

Hotellfrukosten var inte dålig den heller - nä, jag säger då det.


 

Taxi ut till Älvsjömässan - förskolemässan stod på dagens program. Inledde med invigning och debatt - ja, eller hur.


 

-


 

Mässan var betydligt roligare. Tuffa passerkort, smoothie och massagestolar.

Praktikanterna försvann - handledaren fick smått panik... Sekreteraren hittade oss - i varsin massagestol. Hehe.


 

Ja. Det är vi som gjort dessa extrema skapelser. Larver. Av filt och pärlor och träkulor. Inte fel, inte fel alls.


 

Viltskavsgryta med potatispurré och råröda lingon serverades - ey, awesome! Låter spexigt dessutom!

Sedan besök i finfin förskola, på hjul. Extremt bra!


 

-


 

I väntan på debatt testade vi klänningar. Jag testade, Sandra bedömde. Rättvist tycker jag.


 

Favoriten - utan tvekan.


Sedan satt vi på läktaren i kammaren och lyssnade. Efter att vi gått förbi säkerhetskontrollen några gånger och så - vakten var förilla snygg nämligen.  En riktig tiopoängare. Hihi!


 

-


Och ja, vi har utan tvekan bästa praktikplatsen.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards