Ordbruden

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

.hon kallar mig modig

Av Ordbruden - 20 mars 2013 19:39

Hon kallar mig modig. Läraren. Hon som ofta yrkar på att vi alla skall läsa stadsvetenskap på högskolenivå och jobba i riksdagen. Hon säger att jag är modig. Modig som vågar satsa på fotografi, skrivande och teater. Som vågar drömma och tro på en framtid som fotograf, skribent, författare och musikalartist. Hennes ord väger tungt denna onsdagseftermiddag. Ord av guld.


Vi har utvecklingssamtal tillsammans Maja och jag. Hon min finaste. Och läraren som kallar mig modig låter oss berätta om varandra istället för om oss själva. Nyttigt som fan och träffande. Det slår oss alla tre att vi vet så ofantligt mycket om varandra. Att vi är lika lika som vi är olika. Motpoler, kallar läraren oss. Lika fast varandras motsatser. Och vi får skriva om vår framtid som om vi vore den andra och andra lärare kommer in och stör och strör beröm över oss. Guldelever. Och jag kramar Maja länge innan vi går därifrån - så jäkla lycklig att hon är min och att vi är vi och för att vi är så in i helvetes jävla bra.


Och jag berättar för honom hur det känns när vi är. Som att springa ett mentalt och själsligt maraton utan att bli svettig. Så intensivt och så mycket känna. Jag fullkomligt älskar det och hans ansiktsuttryck när jag berättar det. Sen slåss vi. Lite sådär som vi alltid gör och turas om att ropa "tyck om mig!!" tills vi trillar i en hög på golvet. Jag övar på att inte bry mig om min haka och så säger vi fina saker.


Och inte för att vara sån men jag är tamejfan världens bästa storasyster. Min lillebror är supersjuk så jag ställer in alla kvällens planer. Ringer mormor, ringer sjukvårdsupplysningen. Kokar te, köper godis och gör mackor. Har prov imorgon och supermassa att göra innan söndag men vissa saker går före - så är det bara.


Så ikväll känner jag mig bäst. Fan ta psykologiprov och klädhögar på golvet. Hästens riddare kommer hit imorgon. Han kan få styra upp allt.

 

Obetingad bild. Det är kallt som fan. Längtar efter vår. Tycker om E, K, M. 

 
 
Queen of Kammebornia

Queen of Kammebornia

20 mars 2013 21:42

Som vanligt får du mig att tappa andan med ditt vackra språk! Och din lärare är värd guld och hon är också modig för det är inte alla lärare som vill höra vad eleverna har att säga om dem, eller bryr sig. Heja dig Amanda! Och jag önskar att alla hade en riddare som kunde komma och styra upp saker när det är rörigt :) Kram!

http://queenofkammebornia.blogg.se

 
Ingen bild

Polarvagnen

21 mars 2013 20:46

Du är fin och jag tycker om dig sjukt mycket <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:52

No 90 Kleist - till er tjänst No 90 Kleist men bara så ni vet - jag kommer rymma härifrån      Börjar någon slags tolkning på vad som senare kommer att bli startskottet på Glöm inte bort mig-serien. Fotar Terese med pappersblommor fastklistra...

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:35

För att jag är livrädd För att jag inte skrivit på så länge För att Maja fortfarande längtar   Jag jobbar med ångest liksom så ofta i juli, är besatt av allt som är orange och låtsas att det är fredag när det egentligen är måndag. Deklarerar ...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:54

  Än finns det tusentals tårar kvar och de är dina att ge vem som helstDe är de dyrbaraste smycken du har så be aldrig om ursäkt igenPanikhänger med klassen, kan inte riktigt fatta att det kommer till ett slut. Allt är fint trots ett brev skrivet p...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:22

  Where there is desire there is gonna be a flameWhere there is a flame someone's bound to get burnedBut just because it burns doesn't mean you're gonna dieYou've gotta get up and try     Tar mig igenom skolstressen och dansar min sista dansu...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:02


  When we all had new Iphones but no one had no one to call...   Det där jag inte tror kan hända - händer. Och han där jag inte tror finns - finns. För det där jag inte tror - tror visst på mig.   Brighton, UK. Vi åker dubbeldäckar...

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards