Ordbruden

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Ordbruden - 1 maj 2013 10:46

skriver 1 maj överst på sidan. trots att jag egentligen inte tycker om siffror. bokstäver är bättre. ändå jämförde jag mig och bästa vännens relation med en ekvation - en olöslig sådan men avslutade med att svaret alltid blir positivt.


1 maj. ledig. och en rad grejer att pricka av. engelskaanalys, filosofiartikel som behövs skrivas om för högre betyg, historiaprov. det känns under kontroll. och jag kommer på mig själv med att störa mig på alla de inlägg jag läst av andra som gått sista året på gymnasiet som beklagat sig över hur  mycket de har att göra. det kunde stressa mig något enormt, bara tanken på sista terminen i trean gjorde mig illamående. jag har mycket att göra, det har vi alla. men det finns ingen anledning att stressa någon annan. det är under kontroll. men jag vill bli klar med så mycket som möjligt innan...


dansuppvisning i helgen. sista.sista lektionen igår. sista danslektionen ever. nio år har jag dansat, sex år på den här dansskolan. det är nästan halva mitt liv. och nu skall vi sluta, jag skall sluta. jag tycker inte det är roligt längre. 


skåne på måndag. med hästens riddare, galinda och sofie. och de andra. och finaste hanna på hästgården jag tänker åka till. lukta på hästar. fota...


på fredag måttas korsetten igen. sist fick vi ta in den. sen åker min följeponny och jag mot nya äventyr i hennes bil, lyssnar på "vi är awesome"-musik och dansar så gott det går i en bil. vi skall till en flygplats. hon skall lämna mig och åka hem och jag skall... till england. igen. själv. för att möta upp någon. och det är så våldsamt fint att jag inte vet var jag ska ta vägen.


därför skriver jag 1 maj överst på sidan. fyller i listan på saker jag behöver göra idag, för att göra resten av månaden till den bästa. norge och stockholm följer. och sen student. g a l e t - är ordet.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards