Ordbruden

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Ordbruden - 9 maj 2013 11:16

om tjugonio timmar sitter jag på flyget. 

jag är sjuk.

har inte packat.


maja kommer om en stund.

hon skall få ordning på mitt kaos.

hoppas jag.


jag längtar ihjäl mig efter en musiker.

efter brighton.

och konstig jazz. 


skall packa mina bästa klänningar.

och alvedon.

tyvärr.


men det är bara cancer och HIV som kan stoppa mig.

för om tjugonio timmar flyger jag.

och om trettiofyra timmar träffar jag honom.


jag har varit i skåne och hängt med hanna. var egentligen där med skolan men rymde ett dygn. fotade föl och solade på gräsmattan. skrev popcornmaskin på önskelistan. red tills fingrarna blödde. rid aldrig utan vantar. av någon anledning glömmer jag alltid hur ont det gör efteråt. jag har blåmärken på låren och vaderna och ingen aning om varför. men den här bilden slår allt - seriöst:

 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards