Ordbruden

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Ordbruden - 9 februari 2011 16:13

Dag 2

Vad är kärlek


  .Den vackraste stunden i livet var den när du kom

Och allt var förbjudet


Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om


För det ekar i huvudet


Och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,

den uppgivna röst som jag nyttjat så illa


Fick du att försvinna












Det finns två typer av kärlek.


När magen känns som sodastreamad oboy.

En kärlek jag brukade känna.


Och.


När det känns som att man kör in en varm locktång i magen och vrider om.

En kärlek jag känner nu. Inte kärlek, skärlek.


Innan i höst visste jag relativt lite om olycklig kärlek. Jag hade någon när många andra började leta och sakna. När andra saknade och längtade hade jag precis det. Och trodde att det alltid skulle förbli så.

Jag hade fel.


.Och den jävligatse stunden i livet var den när du gick

Och allt var förlorat

Så kom änglar och ta mig honom och mig en chans

För jag tror att snart brinner ett hjärta för honom någon annan stans


Någon som verkligen kan beskriva kärlek som gör ont är älskade herr Winnerbäck. Kom änglar – beskriver väl mitt kärleksliv i detalj precis just nu.


Men det där är bara två sorters kärlek egentligen. För egentligen finns det oändligt många. Jag känner en kärlek till Winnerbäcks texter, till knopparna som brister när Fröken Vår knackar på dörren och en hatkärlek till dem som är bättre än vad jag är.

Faktiskt.


Men jag menade alla ord jag sa. 

Det heter inte längre kärlek.

Det kallas skärlek.



Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards