Ordbruden

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Ordbruden - 23 februari 2011 19:46

Jag lyssnar på spotify.

Jag får inte betalt för att säga det, nej.


Och jag betalar inte för att lyssna på det.

Därför ingår reklam.


Just nu går libress's reklam om helt nydesignade etui runt och menar att mens är syndigt.

Eller?

Förstår inte grejen.


Jag är inte syndig.

Bara bitter.


Jävligt bitter.

Av olika anledningar.


Så skall jag ha något etui över huvud taget vill jag ha ett med texten "Bitterfitta."


HAHAHAHAHAHA!

Känn mitt skämt i det bittra.

Sötsur.

Med en handfull peppar.

Och ord med mening och utan mening.


Jäklar vad du skriver Fröken.

Jag vet.

Vi gillart.

Jag med.

Av Ordbruden - 23 februari 2011 17:10

Dag 10.

Kyss mig långsamt och dra mig längs torr asfalt.


Privat. Oj vad privat.

Vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska skriva om den så kallade första kyssen.

Första riktiga kyssen får vi poängtera.

Kyss-mig-på-kinden-jag-går-på-dagis-puss räknas alltså inte.


Men tja. What to tell?

Jag var femton.

Dödligt förälskad.

Borde väl velat ha den där förbannade kyssen mer än livet självt.

Antar jag.

Men ändå.

Och i alla fall.

Min första kyss var värdelös.

Kort och gott.

Nej, gott var det inte.


Oj, vad jag hade problem med det.

Kändes helt sinnessjukt konstigt.

Minns inte vad jag egentligen ville just då.

Minns bara att jag hade ångest resten av den natten.

Inte av just kyssen.

Viktigt att poängtera.

Nej.

Det var bara sådan jag var.


Så.

Den är väl ingenting att berätta om i framtiden direkt heller.

Så förvänta er inte att jag skall berätta om en filmkyss där tid stannade, värld höll andan och det romantiskt lyftes på fötter.

I så fall är det någonting jag ljugit ihop.

Det skulle jag väl iochförsig kunna göra.

Men inte idag.


Men tja.

Vi blev väl båda bättre på den fronten.

Kyssar alltså.

Uppenbarligen.


  Minnas den kommer jag nog göra.

Ett tag till i alla fall.

Även om den inte är något att berätta om.

Men visst blev vi bättre.

Efter den där natten i juni då det hela tog sin början.


Och om hur vi tillsammas skapade en referens i

kyssar och smaker går att läsa här.

Av Ordbruden - 23 februari 2011 16:57

Började min dag med att irra runt i en annan del av staden där min skola är placerad i. Allt för att hitta Leos hus.


Amanda står utanför ett hus, ringer Leo och frågar om det är rätt. Leo nekar att det skulle vara hsn hus och Amanda börjar irra runt. Försöker förstå Leopoldos instruktioner. Men. Klart som fan det slutar med att det ändå var det huset jag stod framför först! GAH!


Men men, frukost och chokladmuffins blev det ändå. We're well happy (:


 

Dock var han en sopa på att äta frukost.

Han drack saft. SAFT! Icke godkänt.

Men mina vantar fick följa med hem, älsklingarna.


"Jag har slickat på dom, nu är dom mina!"

"Nej, det har du inte."

"Nej, det har jag inte."


Vi fick dessutom skjuts av Philip eller Filip eller hur han stavar, (läs Leos granne), i en vit bil. Spexigt. Vi hann se brandbilen rycka ut, det rök ur den som fan, och vi fick stå still i 124712651§13724718 minuter innan varningssignalerna slutade blinka. Never mind, jag kom i tid till min lektion. Synd ;)


  Väl på lektion mötte jag upp MajaMajaMajs som var sjukt pepp på att bygga hundar av atomerna. Kreativ tjej det där ;)


Sebastian – Life On Mars

Dead by April – Promise Me - Acoustic Version

Dessa lyssnar jag och LILLEbror på just nu.

Frkn awsm.


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards