Ordbruden

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Ordbruden - 17 februari 2013 19:45

och jag skickar för mycket information lite på fel, lite på skoj och bjuder in. klär mig i någonting jag inte trodde var min stil men så är det det ändå och målar rött läppstift. vi blåser upp fyrtio ballonger och tror att vi har massa tid men så är vi ändå inte klara förrän nästan alla gäster kommit. och hon försöker förklara en present jag inte förstår och jag blir orolig att det faktiskt är en ponny hon budat hem. sådär en tio år för tidigt.


 

och vi bråkar om vilken musik vi ska lyssna på och de mobbar mig för min spellista som jag inte trodde var speciellt destruktiv men så var den det ändå med låtar som you won't feel a thing, det var länge sen nu, krossade drömmar, you got growin up to do, man måste dö några gånger innan man kan leva, you're killing me, 50 ways to say goodbye och some of us is gonna die young. bål dricker vi, precis som förra året, med papperssugrör och blåbären fastnar och väldans osmidigt är det men väldigt fint och jag hittar paljetter överallt. i håret, i salladen, på golvet, på bordet, på maja.


 

och leo och erik bestämmer sig för att spela in en skiva och bilden är verkligen jätteful och vi fikar och spexar och trots att det är det mest äckliga jag vet så äter jag kärleksmums med gaffel som oscar håller i. det där med romantik alltså... och erik skrattar och jag får kokos innanför tröjan och min bror påstår att jag letar efter mina bröst.


 

och vi försöker leka en lek men maja förstör den genom att veta vad den går ut på och sen sätter hon stolen på min tå så det knakar till och oscar tar fram frusna brocolli och erik bäddar in min tå i dessa. fint med sådana som fixar och så skrattar vi hysteriskt och maja är snyggful och leo håller tal och så blåser jag ut alla ljus.


 

och jag får finaste presenterna. taylorswiftskivan eftersom leo har en stor förkärlek till kvinnan och no 90 kleist för att jag önskat mig den och sen sitter vi på bänken och sjunger och han får rött läppstift på sin hals men behöver inte förklara det och bilden på mig uppe i mitten är så våldsamt snygg och sen spelar vi dåliga spel och pratar skit och skrattar tills magen krampar och någon somnar halvt på mina ben och så fruktansvärt glad är jag att jag har dem alla och att de vill fira mina nitton år på jorden tillsammans med mig.


och när de flesta åkt hem stannar några kvar och morgonen efter väcker jag maja med "akta lekande barn - de kommer alltid vilja köra över er."

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards