Ordbruden

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Ordbruden - 16 februari 2011 17:00

Dag 9.

Det jag minns.


Amanda. Två år gammal var jag och gick spänt över köksgolvet hemma hos Farmor och Farfar. I hörnet på stolen som alltid stått i hörnet direkt till vänster innanför dörren låg den. Ballongen. Den rosa med Långben på. Beslutsångesten växte allteftersom minuterna tickade fram på den bruna keramikklockan ovanför köksbordet. Jag hade fått en Lillebror men den stora frågan som kvarstod var:

”Skulle jag ge honom min rosa ballong med Långben på, eller skulle jag behålla den själv?”


Jo. Detta är helt sant. Och det jag kommer ihåg tydligast från mina mycket unga år. Och hur det gick, tja, vem vet…

  Men som ni alla kan se var ballongen i alla fall med på sjukhuset när vi fick komma dit och hälsa på. Sjukt vad man kan komma ihåg i alla fall. Fast jag minns inte hur ballongens öde slutade. Kanske fick han låna den en stund innan jag i smyg tog den tillbaka. Mycket möjligt.


  Men what'a hell, älskade honom gjorde jag ändå. Och gör jag fortfarande.

Lillebrors kommentar när han såg bilden förut: "Ja, på den tiden var du i alla fall större än mig."


Av Ordbruden - 16 februari 2011 16:40

Se till att du blir behandlad som en Prinsessa,

och ge dig inte förrän du är nöjd.

Det är din dag så grattis för fan!

Mmm, fina, fina E.


Och jag fick maaaaaaassaaaaaaaaaaaaaa fina presenter :D :D :D

  Fina vuxenstrumpor med KITTY :D


  PENGAR TILL LONDON, FFS!!!!!


 

En parfyrm. Och jag ljuger inte när jag säger att jag skulle kunna äta den till frukost. Så hiiiiiiimlaa gott luktar den!

Och en dag kommer den göra att en mans luktsinne förvrids, slår bakåtvolter och aldrig återgår till det normala igen, såklart.


Plus Eyeliner och färgning och klippning hos Emma.


  Fina, fina teckningar från finaste barnen jag någonsin träffat. En rymdraket, en måne och ett spöke. Samt hjärtan. De hade säkert någon konstnärlig tanke bakom det hela när de målade, som bara väntar på att bli påkommen av mig. En nagelbitare, check!


  Och pengar, såklart. YEEEEEEEEEEEAH! MONEY MAKES THE WORLD GO ROUND! Tagga ner Fröken. Käft.


 

Av fina, fina Terese fick jag ett görafint kort.

En bok som jag längat efter läääääänge.

Och ett SPECIALDESIGNAT halsband, FFS!

Åh, fina du! <3


På lördag blir det mer kalas.

Då önskar jag mig en Pippitröja

"Den är blå, vit, blå, vit, blå"

"Vet du vad en Pippitröja är?"

"Ja, den är blå, vit, blå, vit, blå. Jag har en sån"

"Nej, det har du inte."


   

Och då ska jag vara lika snygg som min storasyster.

Lysande likhet.

Du är genial!

Av Ordbruden - 16 februari 2011 16:34

 

Nya i garderoben och måste härmed be Sandra C om ursäkt för att jag anklagade henne för att vara en shopaholic ;) Haha, tjejen höll inte med alls utan tyckte jag var minst lika shoppingberoende. (Detta är fortfarande inte sant men visst, vi kan säga så ;)) Och så min moder och alla ni bara ääälskaaaar att jag fotar med all tvätt i bakgrunden bjuder jag på ännu ett Jeanscollage:


  Där jag visar mina balettkunskaper. Åhjo, min danslärare hade slagit volter om hon såg mina fint sträckta fötter och utåtvridna lår. På en onsdag lixom, YAY!

Av Ordbruden - 16 februari 2011 16:22

Dag 8.

Saker som behövs och inte behövs.


Precis. En stor och rymlig svartvit Converseväska i skinn.

I äm wäll häppy!


Enjoy:

  Pengar, alltid att rekommendera - Deodorant med citronlukt - Handkräm, som Maja brukar låna - Nässpray - Lypsyl, för kyssvänliga läppar - Miniplattång, som Maja mobbar mig för men som kan vara så nödvändig, den räddade Simones dåliga hårdag för ett tag sedan! - Bok på Engelska, jag verkar kulturell - Pennor av olika slag, ifall något viktigt måste nedtecknas - Pappersbitar med bra saker jag skrivit upp med pennorna - Biobiljett från i söndags - Två olika busskort - Gammalt tunnelbanekort från Stockholm - TRE kammar, varför i helvete TRE stycken?!?!? - En guide hur man ger ut sin första bok, bra att tänka på! - Små lådor med hårspännen, tuggummi som inte går att blåsa bubblor med - Armband - Nycklar - Liten mysig spegel som jag aldrig använt - Kortlek med västkustenmotiv, viktigt att anteckna - Blommigt etui med nödvändiga prylar - Portponä med halstabletter, stålkula och plåster - Smink - En liten grön kudde som man ska lukta på om man är trött och vill bli pigg, vet ej om det verkligen fungerar dock - Två par åksjukearmand.


  I min plånbok sitter två bilder av Terese över mitt fula Idkort. Av den enkla anledningen att hon var sötare än mig när vi var små. Simple.   Och så de bra lapparna. Som små påminnelser till mig själv. Den i förgrunden lät väldigt djup. Sicken självinsikt fröken har, tänker ni nu.

Lappen i mellangrunden är en "intresseklubben antecknar", precis som jag lovade Oscar ;)

Och den i bakgrunden bjuder på mysig kuriosa.


ENJOY!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards