Ordbruden

Alla inlägg under juni 2011

Av Ordbruden - 17 juni 2011 11:00


Kents bästa i min egentolkade version på älskade pianot..

Med några live-verser och en egen.

Frkn awsm.

Av Ordbruden - 15 juni 2011 22:15

Här blev jag den jag är
Här kommer jag förbli
Här har jag längtat bort
Här har jag känt mig fri
Här har jag blickat framåt
Men ofta tittat ner
Jag är nog inte det du drömmer om
Men jag är det du ser

    
Jag har skrivit mina regler
Ingen fick ändra på dom
Jag tog första bästa vägen ut
När någon bad mig tänka om
Det kanske kommer kännas
Det rår jag inte för
Jag skulle inte ens vara hälften
utan det jag gör
 
Jag hade slutat prata
Jag var så van och stänga av
Du frågade vem som förstört dig
Och jag gav dig inget svar
Jag tog allting för givet
Det var något fel på mig
Jag måste varit någon annan
Innan jag kände dig
 
 
Texter i kontrast med bilder.
Är nog det vackraste jag vet.
Men det vet ni nog vid det här laget.
Kan inte förklara mig själv på ett bättre sätt.
Av Ordbruden - 15 juni 2011 14:46

Sommarlovets början firades lite spontan tillsammans med några av de bästa..

Men det var först efter vi sprungit skolan runt och letat efter mitt linslock som försvann, IGEN... Haha, jag oroar mig inte ens längre^^

Men detta hittades i bilen, såklart..


Anders: "Aaron, börja leta efter Amandas linslock till kameran. Tänk som om du vore Amanda. Alltså, låtsas att du är Amanda!"

Hahahahahaha.


    Hemma hos Oscar fanns det lådor med barnspärr..

Amanda: "MEH, DET ÄR JU BARNSPÄRR PÅ!!"

Kevin: "OCH DU FÅR INTE UPP DEM!"


  Men jag löste problemet när jag fick ut en låda..

Jag drog helt enkelt ut den, gömde den och fixade så jag kunde få tag i vispen...

Hmmm?


All kärlek är bra kärlek... 


  Whipped cream or Chocolate cake...


  På vägen till stationen såg vi en polishelikopter oxå..

FRKN AWSM!

Amanda: "GAAH, JAG ÄR RÄDD FÖR POLISBILAR! PÅ MED BÄLTET, SÄTT PÅ DIG BÄLTET DÅÅÅ!!!!!!!"

Resten av the crew: "LUGNA NER DIG!"


The beginning of a


fanfuckingtastic summer!

Av Ordbruden - 15 juni 2011 13:30

Klockan är 08:22

A får äntligen tag på T: "Var är du?"

T: "Hemma."

A: "HEMMA?! När åker du då?"

T: "Om en stund."

A: "Men det börjar ju nu!"

T: "VA?! Halv tio skrev du igår...?"

A: "OOOOOPS! Har du kläder på dig?"

T: "Ja?"

A: "Kom nu."


Jaja, det löste sig i alla fall och falkman hamnade på film..

Och faktiskt, jag är nöjd.. Nu några timmar efteråt^^,

Och Jenny och Martina, våra gölliga handledare stod och grät, haha.

Erik var stolt och jag lyser som fan av alla bra kommentarer! HEJA!


  "Hellu snygging, står du här och smular..."

Tss, kunde bara inte låta bli!


Nu skall jag laga mat till min lillebror, MOHAHAHAHAHA!

Av Ordbruden - 15 juni 2011 07:30

Nu sjappar jag iväg till första skolavslutningen i gymnasiet...

Skall självklart medverka, tss, finns nog inte en enda jag inte gjort någonting på...

Men det är så vi gillart! ;)


GrönGrön klänning från Serious Sally, köpt på Rut mfl.

Har bikies under från Lindex samt en Body från Bik Bok.

I höret har jag ett hårband med ros på som vi hade på dansuppvisningarna.. Tror Rike köpte dem på Glitter..

Armbandet som inte finns på bilden, men som jag tog på mig sen, är i alla fall från Pearls for girls ;) 


Outfiten blev i alla fall godkänd av lilla stora Leopoldo..

Haha, man får lita på de där manliga typerna!^^,

Av Ordbruden - 14 juni 2011 20:22

Vi har väl inga hemligheter kvar
men det är så jävla fegt att ge sig av


Älskling det vi mest av allt vill ha
är någonting som aldrig kan bli vårt


 
Näe du, jag blir inte mycket bättre än såhär.
Och då är det inte mitt misstag.
Bara jag som kan beklaga..
Vad fasen skriver du om nu fröken?
Käften.
Och där var han igen.
men Hjältar och Hjältinnor stannar kvar
De spottar hårt mot vinden
och de värmer våra händer
så vi inte tappar taget
om den kärlek vi har rätt till
Gah! Jag kan andas först då jag hör poesi i mina öron.
Av Ordbruden - 14 juni 2011 20:00

Åh, SuPerklassen hade fika idag, IGEN!

Haha, när antalet är sådär typ trettiosex, jag ljuger inte, så blir detr FETT MYCKET FIKA!

Men helt sjukt najs!


  Linn, som skall gå andra året i London fick snyggiströja med alla namn på..

Fett coolt!


Gullhandledarna hade dessutom skrivit en låt till oss.

Och vi hade köpt presenter till dem.

GullGull.


  Och vi stod på toppen av världen.

I alla fall på skåpen...

Detaljer, detaljer.


Efter skoldagen spelade jag piano in da culture...

Lärarna hade startat band och övad på för fullt, HAHA, SÅ ILLA KUL LÄRARE VI HAR DÅ!!


Och jag fick braigt beröm av "the men who knows the business, better than anyone" och det var typ FANFUCKINGTASTIC!


Nu skall jag göra, hmm, låt mig se...

INGENTING! :D

Av Ordbruden - 13 juni 2011 22:44

Lite spontant sådär fick jag veta att kvällen skulle spenderas tillsammans med bästaste Texas...

YEAH!


Vi gick till fåren.

Dessa sade bä.

Det gjorde vi också.


  Och plockade gräs...


Har dessutom sett alla avsnitt av SVT PLAYs "bondgården", vinjetten till Booolibooompa ett antal gånger och då endast vinjetten (?!), lekt med lego, kastat sten, ätit gröt, lekt flygplan och allt annat som hör Spex med TexMex till...


Och coola är vi alltid, i våra sneakers... 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards