Ordbruden

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Ordbruden - 20 december 2012 21:07





och folk pratar som alltid vid sådana tillställningar men fan vad bra vi är.

vi tycker själva att det är det bästa vi har gjort.

finns säkert delade meningar om det.

sceniskt alltså.

det musikaliska kan man väl diskutera.

eller bara älska det - det gör vi!




Av Ordbruden - 20 december 2012 20:27




Jag mötte en ogiltig, han bjöd mig sin arm,

Mitt hjärta låg naket, jag föll för hans charm.

Okänd.

 

 




Av Ordbruden - 20 december 2012 20:03









firade jul med min riktiga tjej igår. vi gjorde sås. och åt med sked. och städade mitt rum. "åh"-ade oss också men det har jag redan berättat.

   

och vi delade bästa julklapparna och jag älskar tredje bilden då tidernas bästa foto syns. dubbelhakan är to die for.


 

jag fick finaste presenterna av min följeponny och höll på att dö där i alla känslostormar vi blåste på varandra. jag menar - prinsesskrona, klockkamera och frökenmugg - tjejen kan!


 

dessutom älskar jag min framtida kamera jag inte fick säga att jag lånade hem. men nu gjorde jag det ändå. snygg var jag idag också. precis som tvätten i bakgrunden - jag har i alla fall saknat den.


 

och så var jag lite söt.

 

jag har gått klädd i lager på lager, sminkat hästens riddare och mig själv med kakao. sjungit som ett fyllo och ridit på någons rygg. hade julavslutning med mina barn också. jag har trettio stycken.

trettio väldigt fina barn.

 

men nu har jag jullov och tänker titta på tvserier och filmer och bada badkar hela jävla tiden. i alla fall fram till tjugosjunde december. då börjar vi repa musikal igen.

filmen från framträdandet idag kommer om en sekund. eller två.










Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards