Ordbruden

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Ordbruden - 17 juli 2013 15:38

Vi träffas för sällan men har alltid lika mycket att prata om. Och det är kanske just därför det kommer sig att vi, mitt under firande av hennes lillebror, sätter oss i hennes systers gamla rum, tänder ljus, bjuder in Galinda Jordgubbssnöre att delta i detta virrvarr av skvaller, surr och "vad har hänt sen sist?". Vi ringer och överlägger med systern i Skåne, försöker på telefon prata ikapp senaste tiden samtidigt som jag sitter med ett nytt meddelande på hennes skärm för att dikta ihop något fyndigt. Kanske är det just därför vi helt spontant, i julinatten bestämmer oss för att åka alldeles för långt, hem till henne för att fortsätta med skvaller och surr.

Kanske.


På vägen hem pratar vi om viktiga saker. Om att inte leta, om att den viktigaste frågan inte alltid behöver vara om man träffat någon. Viktigare kan vara att någon kommit in på arkitektutbildning på Chalmers, att någon annan vill flytta till Australien och att en tredje är stolt över någon som kommit in på yrkesfotografhögskolan. Sen krockar vi nästan med minst sex harar, pratar om teoriläraren som hävdade att man inte fick bromsa för djur man själv skulle kunna köra ihjäl och att jag sa "men jag skulle inte kunna köra ihjäl något djur så jag får väl bromsa för alla då" och att vi en sista gång möter en som rusar över vägen och Galinda skriker "KÖR PÅ DEN - FAST NEJ!" och jag bromsar ändå. Vi måste vända och åka tillbaka för att se om den klarade sig.

Det gjorde den.


Och vi tog inga bilder men eftersom vi åkte förbi en skylt där det stod "Centralskolan" skulle jag vilja ta tillfället i akt och hylla denna underskattade, odödliga, klassiska serie. 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards