Ordbruden

Alla inlägg den 3 juni 2013

.

Av Ordbruden - 3 juni 2013 19:37

ikväll vill jag skriva. och när jag tänder grillen och hör fraser i huvudet inser jag varför jag skaffade blogg och inte facebook. språket och poesin uppskattas här på ett sätt som ingen förstår i det sistnämnda. "and I hate pointless updates on Facebook". så gör jag också, skriver värdelösa uppdateringar för att ge sken om att jag lever ett innehållsrikt och spexigt liv. för där är ingen intresserad av osammanhängande, poetiska rader och halvt genomtänkta krönikor. 


jag är alldeles trött i kroppen efter gårdagens bal. fötterna är fortfarande smått bortdomnade efter mördarklackarna men så värt ändå. och bilderna håller på att laddas över och hela den prinsessa/tjänsteflicka-stilen blev precis som jag tänkt i huvudet, snudd på bättre. 


facebook är rätt jävla ovärt ändå.


det löser sig.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards