Ordbruden

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Ordbruden - 6 oktober 2011 22:16

Imorgon skall jag göra en magnetröntgen.

Det låter seriöst.

Förhoppningsvis hittar de vad felet är.

Du vet det där felet som på ett sätt känns konkret.

Inte det där som ingen ser.


Jag har cellskräck.

Och är höjdrädd.

Det brukar folk missa.

Människor också.

Och de där människorna som en dag istället blev folk.

Även om jag inte trodde det kunde hända.


Men jag får ha med musik imorgon, till den där magnetröntgen.

Jag skall välja en Winnerbäckskiva.

Jag har alla skivor nu, du har missat en del.

Och i locket står det, "du är guld värd".

Fortfarande.

Vilket skämt.


.Du förlorade ditt krig
Du står ensam kvar
och ingen kommer till ditt försvar
Så du står givakt med din rygg rak och tar
fyrahundre slag.


Kent – 400 Slag


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards