Ordbruden

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Ordbruden - 17 oktober 2011 17:49

 

.'you have no idea what I just did

Av Ordbruden - 17 oktober 2011 17:14

Dag 16.

Vår sista sång.


 

"Nu skall vi spela en låt som heter Hjärter dams sista sång. Den handlar om första kärleken och om hur man tror att ingenting någonsin kommer kännas lika mycket igen.

Lars Winnerbäck skrev låten tio år senare, efter sin första kärlek och tja, det är väl så lång tid det tar att komma över... Om man nu någonsin gör det".


Ja, jag var kär.

Och ja, det var spännande, himlande, svindlande, skräck blandad med förtjusning och allt på samma gång.

Ja, jag minns.


Det är svårt att skriva objektivt om någonting sådant.

Som den första riktiga kärleken.

Men jag vill inte bli för privat.

Komiskt, tycker en del, och tänker, har hon inte redan sagt för mycket.

Men dessa människor kan historien bakom.

För er andra finns det ingen anledning att berätta.

Jag sparar er från det.


Men jag skall minnas en dag, precis som Winnerbäck.

Och göra någonting fint utav det.

Säkerligen skriva en låt.

Och inte alltid asvluta med att han sedan....

Nej, jag sparar er från det.


Men tiden har sin rätt att förändras där den går

Och den är hos dig nu och hos dig och din vän

Och jag skall aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår

Och aldrig älska dig igen

Och faktiskt, så känns det bra.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards