Ordbruden

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Ordbruden - 6 december 2011 21:12

kvällens konstaterande:

jag älskar att spendera pengar på andra!

Av Ordbruden - 6 december 2011 20:17

Vi satt och spelade och sjöng den här låten en hel kväll:






Någon smsade och kallade oss för sextioplusare.

Vi kallade låten för vår.

Well, back then, I meant every word I sang.

Av Ordbruden - 6 december 2011 20:04


it's always been mine.

Av Ordbruden - 6 december 2011 19:26

Min moder har precis fått utstå diverse frågor angående hennes liv som sjuttonåring...

Anledning?

Jag vill inte bli som hon.

Missförstå mig inte - det är säkert inget fel på hennes liv (jag menar, hon har ju mig), men jag vill inte bli ekonom.


Nej, jag skall bli musikalartist, framgångsrik, speedad, organiserad, ha självdisciplin och samtidigt ha ork över för roliga saker. Låter det inte bra så säg!


Well, jag har lite att jobba på.

Och jag har lovat min mamma att höra av mig när jag kommer på ett system för att göra allt rätt och bra och att samtidigt ha lust och ork att göra kuliga grejer.


Men som det ser ut nu, står jag på den säkra sidan.

För - när mamma var sjutton var hon vääääldigt ekonomiskt och gick inte klädd i för stora jeans.


Pjuh, tur att det var utrett nu!

Pussmammajaggillardig!


 

Ekonom, not so much!

Av Ordbruden - 6 december 2011 19:11

samma dag - fast för två år sedan...


...


hahahahahahahahahahahahahahahahhaahahahhahaha!


if someone said two years from now..


just det.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards