Ordbruden

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Ordbruden - 10 december 2011 17:52

 

So I seek shelter under my blanket - finding friends in music and pictures
Trying to deny that - I miss you


December nights - they're so hard to go through
It's freezing outside - and people get colder tonight 


Even though my mind keep slipping away - to years that have past and are gone to stay
The feeling still stays the same


I keep your memory so close at heart  - and I keep rewinding the days before we fell apart
But I guess that good times never last


So I keep shelter under my blanket - reducing old friends to lyrics and memories
Trying to explain how - I miss you


I wonder how came this to be
You are still you and I'm still me
But we are as far apart as we'll ever be



Av Ordbruden - 10 december 2011 17:48

 


what am I gonna do

Av Ordbruden - 10 december 2011 17:37

 


And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Av Ordbruden - 10 december 2011 16:41

Jag minns förra året när vi skulle koka knäck.

Och kola och ischoklad och rischoklad och allt annat pyssel vi gjorde.

Jag minns att vi ville göra sådana där fina knäckstrutar, typ sådana:


 

<<Bildkälla>>


Så vi rullade och klistrade och tejpade en miljard små strutar av klippt bakplåtspapper.

Kreativa var vi och satte strutarna i, ja, just det, ljusstakar!

Inovativ - wasn't it?


Jag vette fasen om vi någonsin fick ut knäcken ur strutarna men ändå - jag hade kul i alla fall.

Det hade jag nästan jämt.


 

Så att säga!

Av Ordbruden - 10 december 2011 16:37

 


Bild från mina tidiga år.

Superhjälten och jag på bild.

Antar att han försöker lära mig flyga?

Oavsett - vi bara måste älska't!!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards