Ordbruden

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Ordbruden - 18 december 2011 21:30


En lukt som luktar som en rygg jag rört vid

Saker som tar slut

Tillhör någon annan nu

Inget jag vill ha igen

Men den där lukten den där ryggen - allting börjar om igen


 


Om du undrar varför vi aldrig springer på varandra

För när jag ser dig min vän

Kommer allt tillbaka igen

Av Ordbruden - 18 december 2011 21:25

             

Av Ordbruden - 18 december 2011 19:17

Idag har jag fått vara liten och sovit i någon annans knä.

Jag måste få vara det och göra så ibland.


Särskilt när all prestation och du släpper.


 

Over and out. Jag har ett batterigrepp. Tack ändå. Det är spets på mitt linne.

.

Av Ordbruden - 18 december 2011 18:39

Var tror du att du är/gör om 1 år?
Precis just nu om ett år är jag i full färd med att signera och slå in min bok till väl valda personer. It’s kinda’ awesome.


Vad ångrar du, om något, i livet?
Ångrar inte det jag gjort – bara det jag inte gjorde. Att jag inte tog tag i problem tidigare och att jag fortfarande är för dålig på det.


Vilka tre saker är du beroende av?
Musik (allra helst svensk poesi), rejäla kramar med eftertanke och att få uttrycka mig när tredje gradens brännsår svider i själen.


Har du någon dold talang?
Jag är extremt dålig på att hålla talanger dolda då jag mer än gärna ropar ut till hela världen vad jag är bra på – ifall någon skulle missa det. Och vill helst att andra uppmuntrar mig HELA tiden för dessa icke dolda talanger.

 

Passion... hehe.


Vad har du på dig just nu?
Trasiga jeansshorts (ja, Erik kommenterade för några timmar sedan att det inte är sommar och att jag borde laga dem - hehe), kakigrön topp med guacamolefläckar på (vi åt tacos förut) och BH som man med fördel knäpper på framsidan eftersom det är där fästet sitter (om någon skulle undra).


Bästa skönhetsknep?
Tvätta håret så sällan som möjligt. Jag tvättar mitt hår cirka två gånger i veckan och jo, det går även om man tränar mycket - det gör jag. Duschar ju självklart kroppen oftare men håret håller sig rent längre och kvalitén på håret har förbättrats avsevärt! Torrschampo är ett hett tips!

I övrigt är skönhet inte min starka sida.


Vilken kändis får du höra att du liknar?
När jag var liten (yngre) fick jag höra av en musikalartist att jag liknade Spindelmannens flickvän, Kirsten Dunst. Det tyckte jag var coolt. En skitunge i högstadiet sa att jag såg ut som hon som kräktes på alla skor i filmen de sett. Alltså Jenna i, i taket lyser stjärnorna (Josefine Mattson). Det skrev någon på bloggen en gång också.

Och så Maja, såklart. Det får jag nog höra mest! ;)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards